گیلان دومین تولیدکننده کیوی کشور

به گزارش مهسان بلاگ، به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، این استان با برداشت 170 هزار تن کیوی دومین تولیدکننده کشور است.

گیلان دومین تولیدکننده کیوی کشور

به گزارش، علی درجانی امروز در رشت با بیان اینکه گیلان دومین فراوریکننده کیوی کشور است، اظهار کرد: محصول کیوی برای استان گیلان توانسته اشتغال زایی بیش از هفت هزارنفری و ارزش مالی 9 هزار میلیارد ریالی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باغات کیوی عمدتاً در سه شهرستان تالش، رودسر و آستارا هستند، اضافه کرد: پیش بینی می گردد 180 هزار تن کیوی تا انتها آذرماه از سطح پنج هزار و 746 هکتار برداشت گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تعداد 85 باب سردخانه با ظرفیت 185 هزار تن در استان وجود دارد، توضیح داد: از این تعداد 70 درصد آن بالای صفر و مناسب نگهداری کیوی است و استان به سردخانه 400 هزار تنی احتیاج دارد که از این ظرفیت 100 هزار تن برای تنظیم بازار و صادرات در نظر گرفته شده است.

به گفته درجانی، سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای ارتقای دانش فراوری بهره برداران کیوی آموزش کاشت، تغذیه مناسب، هرس اصولی، زمان مناسب برداشت و چگونگی کاهش ضایعات دورریز در حین و پس از برداشت را به وسیله کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی و باغداران پیشرو به دیگر بهره برداران آموزش می دهد.

منبع : فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30644

به "گیلان دومین تولیدکننده کیوی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان دومین تولیدکننده کیوی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید