دبیر: کشتی احتیاج به 80 میلیارد بودجه دارد، چانه بودجه ورزش کم است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در خصوص اینکه فرایند برگزاری مسابقات انتخابی به چه صورت خواهد بود گفت: با توجه به نظر کادر فنی انتخابی ها به صورت درون اردویی و اعزام به مسابقات بین المللی خواهد بود و به عنوان مثال یکی از انتخابی های تیم ملی کشتی فرنگی در وزن 77 کیلوگرم بود که گرایی توانست در اوکراین مقابل کاویانی نژاد به رجحان دست یابد.

دبیر: کشتی احتیاج به 80 میلیارد بودجه دارد، چانه بودجه ورزش کم است

وی ادامه داد: اگر بتوانیم جام تختی را برگزار کنیم، احتمال این موضوع وجود دارد که در چند وزن انتخابی ما در جام تختی انجام گردد و در ادامه رقابت های بین المللی لهستان نیز برای انجام انتخابی مدنظر است.

دبیر تأکید کرد: در تمامی اوزان نباید هیچ گره ای به منظور معین شدن نفر اعزامی به المپیک باشد و همه باید از کانال انتخابی گذر نمایند و اگر کار در وزنی گره خورد، حتماً مسابقات درون اردویی مدنظر خواهد بود و سیاست فدراسیون این است که تمامی کشتی گیران باید در مسابقات انتخاب شوند اما این مسابقات می تواند اعزام به رقابت های بین المللی یا رقابت های درون اردویی باشد.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه نباید همواره تیم بزرگسالان را دید گفت: به نظر من مشکل اصلی کشتی کشور بعضی رؤسای هیأت کشتی و مربیان بی دانش است. ما در راه آماده سازی رده سنی پایه و رساندن آنها به رده های بزرگسالان با مسائل زیادی از این نظر روبرو هستیم و از شما می خواهم این موارد را به دقت رصد کنید.

وی ادامه داد: در این مورد باید انستیتو کشتی فعال گردد و مربیان فعال را شناسایی کند و اینکه شرایط مربیان کشتی سامان دهی نشده، تقصیرش بر گردن انستیتو است.

دبیر در خصوص برنامه های فدراسیون در سال آینده و چالش های پیش رو گفت: در فروردین ماه چندین اعزام را پیش رو داریم که این اعزام ها حداقل پنج و نیم میلیارد پول می خواهد.

وی ادامه داد: ما در واقع دو فدراسیون را اداره می کنیم چراکه دو تیم آزاد و فرنگی را داریم و برای رقابت های گزینشی و قهرمانی آسیا باید بیش از 50 نفر را به مسابقات اعزام کنیم که هزینه ثبت نام آنها در این مسابقات به ارز خارجی است و مبلغ بسیار زیادی را باید از این بابت هزینه کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی توضیح داد: به طور مثال ما برای ثبت نام کشتی گیران در مسابقات بین المللی اوکراین حدود 33 هزار یورو هزینه کردیم و این مبلغ برای رقابت های گزینشی و قهرمانی آسیا بیش از 91 هزار یورو است.

دبیر با اشاره به این موضوع که هنوز پیروز به تهیه پول برای اعزام تیم ها به مسابقات نشده گفت: در این مورد جلساتی را با مسئولان وزارت ورزش داشتیم اما باید بگویم که چانه بودجه ورزش کم بسته شده و آنها نیز نهایت لطف خود را به ما دارند اما با این بودجه نمی توان از پس مخارج کشتی برآمد.

وی با تقدیر از زحمات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: از سلطانی فر، صالحی امیری و علی نژاد به جهت اینکه همواره از کشتی حمایت نموده اند تشکر می کنم اما همانطور که گفتم چانه بودجه ورزش کم است و به تبع آن بودجه کشتی نیز کم است و با توجه به اینکه قیمت دلار از 3 هزار تومان به 25 هزار تومان رسیده، با 14 یا 15 میلیارد نمی توان از پس مخارج کشتی برآمد و کشتی حداقل به 80 میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد.

دبیر با اشاره به بدهی های فدراسیون گفت: به لطف خدا توانستیم از حدود 60 میلیارد بدهی فدراسیون، بیش از 90 درصد آن را تسویه نموده ایم و امیدوارم که بتوانیم حدود 5 میلیارد بدهی باقی مانده را نیز تسویه کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از کارمندان گفت: با یاری از بخش خصوصی، صندوقی به جهت رفاه کارکنان فدراسیون راه اندازی شد که هم اکنون 50 میلیون وام قرض الحسنه را به وسیله بانک رسالت می توانند دریافت نمایند و در کوشش هستیم که با بالا بردن موجودی این صندوق، میزان مبلغ وام را نیز افزایش دهیم.

رئیس فدراسیون در خصوص اهم برنامه های کشتی کشور در مدت زمان باقی مانده تا المپیک توکیو توضیح داد: حضور در مسابقات گزینشی و قهرمانی آسیا در قزاقستان، حضور در تورنمنت های دانکلوف و نیکولاپتروف بلغارستان، شرکت در مسابقات گزینشی جهانی در صوفیه بلغارستان در صورت کسب نشدن تمامی سهمیه ها و حضور در رقابت های بین المللی زیلکوفسکی و پیت لاسینسکی لهستان از برنامه های اصلی ما پیش از حضور در المپیک است.

وی ادامه داد: برنامه بنده و حمید سوریان این است که بیشتر در اردوهای تیم های ملی حضور پیدا کنیم و احتمال این را دارد که حتی چند روز در اردو نیز به صورت شبانه روزی باشیم، تا بتوانیم مسائل کشتی گیران را بهتر حل کنیم، ضمن اینکه از لحاظ انگیزشی به ملی پوشان یاری کنیم.

دبیر گفت: کشتی گیران قطعاً از نظر اخلاقی برای من متفاوت هستند اما از نظر فنی هیچ دخالتی ندارم و معتقدم که باید عدالت رعایت گردد و تمامی کشتی گیران از راه انتخابی به تیم ملی برسند.

وی در خصوص حاشیه های پیش آمده برای تیم ملی بزرگسالان گفت: غلامرضا محمدی و علیرضا رضایی امروز جلسه آشتی کنان دارند، معتقدم در این زمان باقی مانده تا المپیک همه ما باید از کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی حمایت کنیم تا تیم های ملی ما بدون هیچ حاشیه و مسئله ای در بازی های المپیک حاضر شوند.

دبیر در سرانجام در خصوص سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: پژمان درستکار را به عنوان یکی از 3 مربی برتر کشتی آزاد ایران قبول دارم اما خودش با توجه به اینکه بیشتر اعضای تیم ملی جوانان در اردوی تیم بزرگسالان حضور دارند و اینکه حکم یکساله سرمربیگری اش به اتمام رسید، به خاطر حفظ منافع کشتی از ما خواست که در این سمت حضور نداشته باشد و به احتمال زیاد محسن کاوه مسئولیت این کار را برعهده خواهد گرفت.

تور روسیه: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 81116

به "دبیر: کشتی احتیاج به 80 میلیارد بودجه دارد، چانه بودجه ورزش کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر: کشتی احتیاج به 80 میلیارد بودجه دارد، چانه بودجه ورزش کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید