کوشش های جدید انگلیس برای جاسوسی سایبری از کاربران

به گزارش مهسان بلاگ، ستاد ارتباطات دولت انگلیس که وظیفه جاسوسی و کسب اطلاعات را برای حفظ منافع این کشور بر عهده دارد، میخواهد از فناوری رمزگذاری پیغام رسان های اینترنتی جاسوسی کند.

کوشش های جدید انگلیس برای جاسوسی سایبری از کاربران

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از آسین ایج، شرکت های اینترنتی برای جلب رضایت کاربران خود و تضمین کردن عدم جاسوسی سایبری از آنها مدتی است که به استفاده از فناوری های رمزگذاری اطلاعات روی آورده اند، اما ستاد ارتباطات دولت انگلیس که این فناوری را مانع جاسوسی های خود می داند، میخواهد به هر نحو ممکن راهی برای نفوذ به فناوری یادشده و استراق سمع مکالمات صورت گرفته کاربران بیابد.

این سازمان طرحی را پیشنهاد داده که به موجب آن نیروهای پلیس و انتظامی باید بتوانند به صورت مخفیانه در تمامی مکالمات رمزگذاری شده مداخله نمایند و از آنها استراق سمع نمایند. بر اساس طرح یادشده اپل، گوگل، مایکروسافت و واتس اپ باید همکاری های لازم را با مقامات انگلیسی داشته باشند.

در عین حال شرکت های فناوری که بیم دارند در صورت اجرای چنین طرحی با واکنش تند منفی کاربران روبرو شوند به شدت با اجرای آن مخالفت نموده اند.

آنها با ارسال نامه سرگشاده ای تصریح نموده اند که چنین پیشنهادی امنیت فضای مجازی را تضعیف نموده و حریم شخصی کاربران واعتماد آنها به سرویس های پیغام رسان رمزگذاری شده را کاهش می دهد. با این حال بعید به نظر می رسد چنین اظهار نگرانی تاثیر خاصی بر تصمیم مقامات انگلیسی بگذارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10206

به "کوشش های جدید انگلیس برای جاسوسی سایبری از کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش های جدید انگلیس برای جاسوسی سایبری از کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید