کشتار بچه ها کار توسط بزرگترین شرکت های فناوری دنیا!

به گزارش مهسان بلاگ، یک پرونده قضایی علیه بزرگترین شرکتهای فناوری دنیا شامل اپل، گوگل، مایکروسافت، دل و تسلا توسط خانواده های اهل کنگو در شهر واشنگتن آمریکا نسبت به کشتار و آسیب بچه ها کار به ثبت رسیده است.

کشتار بچه ها کار توسط بزرگترین شرکت های فناوری دنیا!

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، یک پرونده قضایی علیه بزرگترین شرکت های فناوری دنیا توسط خانواده های اهل کنگو در شهر واشنگتن آمریکا به راه افتاده است.

پایگاه خبری گاردین در گزارشی نوشت، شرکت های اپل، گوگل، مایکروسافت، دل و تسلا به عنوان متهم در یک پرونده قضایی در شهر واشنگتن شناخته شدند؛ مدافعان حقوق بشر در آمریکا به نمایندگی از 14 والدین از جمهوری دموکراتیک کنگو، علیه این شرکت ها شکایت کردند.

این دادخواست شرکت ها را به سوء استفاده و همراهی در قتل و آسیب رساندن به بچه ها کار متهم می نماید؛ این بچه ها اهل کنگو در معادن فلز کبالت مشغول به فعالیت بودند.

کبالت فلزی است سفید با علامت شیمیایی Co، شبیه نیکل، اما با ته رنگ فیروزه ای که برای تامین انرژی باتری های لیتیوم قابل شارژ مورد استفاده در میلیون ها محصول که هر ساله توسط اپل، گوگل، دل، مایکروسافت و تسلا فروخته می گردد، لازم است.

تقاضای سیری ناپذیر کبالت ناشی از تمایل به اخراج دستی ارزان قیمت آن در پنج سال گذشته سه برابر شده است! استخراج کبالت با نقض حقوق بشر، فساد، نابودی محیط زیست و کار بچه ها در ارتباط است.

این دادخواست استدلال می نماید که اپل، گوگل، دل، مایکروسافت و تسلا همگی به شرکت های معدنکاری که از این بچه ها برای کار در معادن استفاده می کردند، یاری نموده و باعث بوجود آمدن چنین شرایطی هستند؛ شرایطی که منجر به مرگ و آسیب این بچه ها شده است.

خانواده ها در این کیفرخواست، استدلال می نمایند که فرزندان آن ها در معادن متعلق به شرکت معدن انگلیسی گلنکور به طور غیرقانونی مشغول به کار بودند؛ خانواده ها می گویند که بعضی از بچه ها در اثر فروپاشی تونل کشته شده اند و بعضی دیگر فلج شده یا در اثر تصادفات دچار جراحات اساسی شده اند.

خانواده ها فرزندان کشته شده و مجروح به دنبال خسارت برای کار اجباری و مسائل پیش آمده برای بچه ها خود هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30079

به "کشتار بچه ها کار توسط بزرگترین شرکت های فناوری دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتار بچه ها کار توسط بزرگترین شرکت های فناوری دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید