برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر گامی در جهت توسعه گردشگری در خراسان شمالی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در محل ارگ تاریخی بلقیس اسفراین، این جشنواره را گامی در جهت توسعه گردشگری عشایر برشمرد.

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر گامی در جهت توسعه گردشگری در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه گفت: برنامه هایی در جهت معرفی توانمندی های صنایع دستی و گردشگری استان در جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر برنامه ریزی شده است.

یزدان پناه توضیح داد: این جشنواره که 23 و 24 خردادماه در محل ارگ تاریخی بلقیس اسفراین برگزار می گردد، با برپایی سیاه چادرهایی، محصولات غذایی و لبنی و نیز تولیدات صنایع دستی خراسان شمالی به نمایش گذاشته می گردد.

وی با اشاره به اینکه 14 استان کشور در این جشنواره حضور دارند و به ارائه صنایع دستی خود می پردازند، این جشنواره را فرصت مغتنمی در جهت معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری و معرفی تولیدات و صنایع دستی عشایری برشمرد.

وی با بیان اینکه این رویداد بزرگ فرهنگی و ورزشی با تولی گری اداره کل امور عشایر استان و مشارکت استانداری، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های متولی برگزار می گردد اضافه نمود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی عشایری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اقوام و طوایف مختلف عشایر کشور است.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15558

به "برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر گامی در جهت توسعه گردشگری در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر گامی در جهت توسعه گردشگری در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید