آغاز فراخوان جذب هیئت علمی ، از مهلت ثبت نام اینترنت رایگان تا آغاز تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد

به گزارش مهسان بلاگ، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

آغاز فراخوان جذب هیئت علمی ، از مهلت ثبت نام اینترنت رایگان تا آغاز تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

9 اسفندماه؛ آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت اینترنت رایگان وزارت ارتباطات

در راستای ادامه مسائل دانشجویان در زمینه آموزش های الکترونیکی و در اختیار نداشتن اینترنت رایگان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از 25 بهمن ماه بسته 60 گیگابایتی اینترنت رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده است. براین اساس کلیه دانشجویان و طلاب تا 9 اسفندماه می توانند با مراجعه به سامانه https://ictgifts.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

ثبت نام در آزمون ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400 به تعویق افتاد

بر اساس اعلام مرکز سنجش و آموزش پزشکی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400 که قرار بود از 29 بهمن آغاز شود به هفته آینده موکول شد. این آزمون در روز های 30 و 31 اردیبهشت ماه 1400 برگزار می شود.

تکمیل ظرفیت رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد آغاز شد

طبق اعلام مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی داوطلبان گروه علوم تجربی حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 99 که بر اساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند جهت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه در رشته های (کاردانی و کارشناسی) گروه علوم پزشکی شرکت کنند. داوطلبان تا ساعت 24 روز شنبه دوم اسفندماه می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از متقاضیان آزمون های سراسری 1400 منتشر شد

هیئت وزیران هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از متقاضیان شرکت در آزمون ­های سازمان سنجش آموزش کشور در سال 1400 را به شرح جدول زیر معین کرد.

مهلت مجدد ثبت نام کنکور 1400 از 10 اسفند آغاز می شود

ثبت نام مجدد داوطلبان آزمون سراسری سال 1400 از بازه زمانی دهم تا سیزدهم اسفندماه 99 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. متقاضیانی که در بازه اعلام شده (دهم تا سیزدهم اسفندماه) در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام می کنند، مشمول هزینه ثبت نام متاخرین آزمون ها (مصوبه هیات وزیران در جلسه 99/08/25) و پرداخت هزینه مازاد 12 هزار تومانی نخواهند بود.

فراخوان ثبت نام جذب اعضای هیئت علمی سال 1399 دانشگاه آزاد

محمدصادق ضیائی، قائم مقام مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: با اشاره به اینکه شرایط و جزئیات ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد در سامانه ساجد به نشانی sajed.iau.ir قابل مشاهده است، شرح داد: متقاضیان می توانند تا نیمه فروردین ماه 1400 برای ثبت نام اقدام کنند.

داوطلبان کنکور ارشد 60 درصد شانس قبولی دارند

احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: در مقیاس کلان هر یک از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 1400، حدود 60 درصد شانس قبولی خواهند داشت. این مساله باعث افت کیفیت ورود به آموزش عالی می شود که به واقع تأثیرات ملموسی بر روی پذیرش استعداد درخشان نیز دارد.

ثبت نام در بیستمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور

مهلت ثبت نام در بیستمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور از 27 بهمن ماه 99 آغاز شده است و تا 4 اسفند ماه ادامه دارد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

تقویم آموزشی و زمانبندی ترمیم ثبت نام نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه شریف اعلام شد

تقویم آموزشی و زمانبندی ترمیم ثبت نام نیم سال دوم سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه شریف اعلام شد.

رشته هوشبری به آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 1400 بازگشت

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در تازه ترین تصمیم خود گفت: پذیرش دانشجو در رشته آموزش هوشبری تنها برای یک دوره و 3 دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی صورت می گیرد.

کارنامه نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی منتشر شد

کارنامه نهایی سی و چهارمین آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی 26 بهمن ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر شد.

معاون آموزشی وزارت علوم خواستار لغو محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی شد

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، در نامه ای به دانشگاه ها خواستار مساعدت با دانشجویانی شد که در نیم سال اول سال تحصیلی 1400-1399 مشروط شده اند. بر همین اساس دانشگاه ها نیز در راستای مساعدت با دانشجویان به منظور کاهش عوارض روانی کرونا و با توجه به برخی مسائل ناشی از آموزش به شیوه الکترونیکی، شرایطی ایجاد کردند که مشروطی دانشجو در نیم سال اول سال تحصیلی 1400-1399 منجر به محدودیت در اخذ حداقل واحد در نیم سال دوم تحصیلی نشود.

امکان مرخصی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی در نیم سال دوم فراهم شد

علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه ای خطاب به معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانشجویان علوم پزشکی برای نیم سال دوم تحصیلی1400- 1399 می توانند از مرخصی تحصیلی استفاده کنند.

بیش از 2 میلیون نمره در سیستم آموزشیار ثبت شده است

ایمان عطارزاده مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تا به امروز دو میلیون و 22 هزار و 90 نمره درسی دانشجویان در سیستم آموزشیار ثبت شده است؛ گفت: این تعداد نمره مربوط به ترم اول سال تحصیلی 1399-1400 است که در سیستم وارد شده است.

بیش از 6000 دوره مهارت افزایی در طرح پایش سال 1399 برگزار گشت

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم گفت: طرح پایش مهارت افزایی مطابق برنامه سالیانه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سال 1399 اجرا شد که بر این اساس 40 مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاهی به منظور هماهنگی و ساماندهی فعالیت های مرتبط با توانمندسازی و اشتغال زایی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور ایجاد شده است. مطابق اطلاعات دریافتی از 66 دانشگاه، تعداد دوره برگزار گشته در طرح پایش سال 99، بیش از 6000 و تعداد شرکت کنندگان در این دوره ها 198 هزار و 141 نفر بوده است.

فرآیند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای اصلاح می شود

طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای، در خصوص اصلاح فرایند جذب اعضای هیأت علمی و به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به آن و توجه به نیاز های واقعی واحد های استانی و مراکز تابعه، مقرر شد؛ در این زمینه، تفویض اختیار بیشتری صورت گیرد تا استان ها فرصت داشته باشند در فرایند نیازسنجی به منظور جذب هیأت علمی نقش مؤثری را ایفا کنند.

وزارت بهداشت امتیازات پژوهشی و آموزش دانشگاه ها را بررسی می کند

محمد مهدی صدوقی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وزارت بهداشت در برنامه اخیر خود امتیازات پژوهشی، آموزشی و دانشجویی دانشگاه ها را بررسی و رتبه علمی دانشگاه را معین می کند. به زودی شاخص ها استخراج و به مدیران گروه ها اعلام می شود.

چالش های جدی در سنجش دروس عملی اساتید وجود دارد

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: مسائل و چالش های جدی در سنجش دروس عملی اساتید وجود دارد. برخی اساتید قصد داشتند با آزمون به ارزیابی دروس عملی بپردازند که نتیجه موفقی نداشت. امید است با کم شدن بیماری کلاس های عملی را به صورت حضوری برگزار کنیم. ستاد ملی کرونا به برخی مناطق مجوز برگزاری کلاس های عملی را داد. همچنین به دنبال این هستیم تا با رعایت پرتکل های بهداشتی کلاس ها به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار شود.

دانشجویان دانشگاه آزاد نگران انتخاب واحد و پرداخت شهریه نباشند

ایمان عطارزاده مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد دانشجویان این روز ها هم در حال شرکت در امتحانات و هم انجام انتخاب واحد هستند و به همین دلیل هفته گذشته با در نظر دریافت دغدغه های دانشجویان برنامه ای تحت عنوان انتخاب واحد تکمیلی به سامانه آموزشیار اضافه شد. ضمناًً کلاس درس های جدیدی نیز توسط گروه های آموزشی در حال ارائه و اضافه شدن است و در انتخاب واحد تکمیلی قابل مشاهده خواهد بود.

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77425

به "آغاز فراخوان جذب هیئت علمی ، از مهلت ثبت نام اینترنت رایگان تا آغاز تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فراخوان جذب هیئت علمی ، از مهلت ثبت نام اینترنت رایگان تا آغاز تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید