جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور های ارشد و دکتری 1400 ، نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشگاه ها اعلام شد

به گزارش مهسان بلاگ، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور های ارشد و دکتری 1400 ، نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشگاه ها اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

اعلام نتایج کنکور دکتری 1400

نتایج اولیه کنکور دکتری تخصصی 1400 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. تعداد مجازین آزمون دکتری سال جاری 136 هزار و 665 داوطلب و ظرفیت پذیرش به غیر از دانشگاه آزاد 12 هزار و 32 نفر است.

جزئیات مصاحبه های کنکور دکتری 1400

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم در صورت وجود زیرساخت مناسب می توانند مصاحبه آزمون دکتری تخصصی را به صورت مجازی انجام دهند و چگونگی تشکیل پرونده متقاضیان، زمان و مکان برگزاری آزمون، نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را به وسیله درگاه اطلاع رسانی خود به متقاضیان اعلام نمایند.

مرحله دوم آزمون (مصاحبه و آنالیز سوابق علمی و پژوهشی) در مؤسسه برای هر متقاضی صرفاً یک بار انجام می گردد و عدم مراجعه متقاضیان در مرحله دوم آزمون، به منزله انصراف آنان تلقی شده و برگزاری مجدد مرحله دوم (مصاحبه و آنالیز سوابق علمی و پژوهشی) برای آن دسته از متقاضیان که در این مرحله شرکت ننموده اند، امکانپذیر نخواهد بود.

6 نکته کلیدی برای دعوت شدن به مصاحبه دکتری در بهترین دانشگاه

با توجه به اعلام نتایج کنکور دکتری1400 و شروع انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت انتخاب هایی دقیق برای کسب پیروزیت لازم و لازم است. درواقع داشتن انتخاب رشته ای که به کسب نتیجه ای پیروز منجر گردد، دغدغه این روز های داوطلبان کنکور دکتری 1400 است؛ لذا شمارو با 6 نکته اساسی و مهم آشنا می کنیم که توجه به آن ها در کسب پیروزیت بسیار اثرگذار است. این نکات را از اینجا مشاهده و مطالعه کنید.

انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال 1400 دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده اند، شروع شده است تا سرانجام روز چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه ادامه دارد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا 80 رشته/ محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب نمایند.

تصمیم شورای سنجش درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کنکور های ارشد و دکتری

داوطلبان باید توجه داشته باشند که طبق مصوبه هفتمین جلسه 22 اسفند 1396 و دوازدهمین جلسه اول فروردین 1398 شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، در سال 1400 مرحله تکمیل ظرفیت در آزمون دکتری وجود نخواهد داشت.

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در موعد مقرر برگزار می گردد

طبق اعلام حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد برگزاری آزمون جامع دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس زمان مقرر برگزار خواهد شد و حدس های منتشر شده مبنی بر حذف این آزمون نادرست است.

زمان برگزاری 3 آزمون وزارت بهداشت اعلام شد

طبق اعلام مرکز سنجش و آموزش پزشکی، آزمون های میان دوره پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در صورت عدم مغایرت با مصوبات بعدی ستاد ملی مبارزه با کرونا در روز 21 خرداد ماه 1400 در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار خواهد شد. زمان و ساعت دقیق برگزاری و ثبت نام آزمون های میان دوره پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی متعاقبا به داوطلبان و دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع رسانی می گردد.

مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان تمدید شد

در پی انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر سال 1400 در 24 فروردین 1400، سازمان اداری و استخدامی کشور شغل محل های جدید را به این دفترچه افزود. طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا 31 فروردین 1400 برای ثبت نام اقدام ننموده اند ترتیبی اتخاذ شد تا بتوانند تا روز یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

تاکید وزارت بهداشت به برگزاری آزمون های ارتقاء، گواهینامه و دانشنامه پزشکی در زمان مقرر

علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه ای به معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه هایی که دستیار دارند بر برگزاری آزمون ارتقاء، گواهینامه و دانشنامه تخصصی پزشکی سال 1400 در زمان های 17، 18 و 19 تیر ماه 1400 تاکید نمود.

نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم دانشگاه ها در روز های کرونایی اعلام شد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره شرایط دانشگاه ها در دو هفته اخیر با توجه به شرایط بحرانی کرونا اعلام نموده که به دلیل بحرانی شدن شرایط کرونا حضور دانشجویان، اساتید و کارمندان در دانشگاه ها محدودتر از گذشته شده است و تا زمانی که زمینه برای حضور مساعد نگردد، این محدودیت ادامه خواهد داشت. وزیرعلوم همچنین درباره نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم نیز عنوان نموده است که در چنین شرایطی پیش بینی می گردد که امتحانات همچون ترم های گذشته به صورت مجازی برگزار گردد.

دانشگاه تهران بدون آزمون دانشجوی دکتری جذب می نماید

دانشگاه تهران، در اجرای سیاست های راهنمایی و حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم کردن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره دکتری؛ به استناد آیین نامه شورای راهنمایی استعداد درخشان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی شورای آموزشی دانشگاه؛ از بین دانش آموختگان و دانشجویان نیم سال آخر مقطع کارشناسی ارشد، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای سال تحصیلی 1401-1400 در رشته های دارای پذیرش مقطع دکتری به وسیله آزمون نیمه متمرکز به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه، دانشجو می پذیرد.

تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اصلاح شد

اصلاحیه تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای دانشجویان رشته های غیرپزشکی و گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

388 هزار سرانجام نامه و رساله، چهار میلیون بار دانلود شدند

285 هزار کاربر پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)، تمام متن 388 هزار سرانجام نامه و رساله را نزدیک به چهار میلیون بار در سال های 1395 تا 1399 دانلود کردند.

شرح وزیر علوم درباره هزینه های چاپ مقالات در مجلات علمی

طبق اعلام منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هزینه زیاد چاپ مقاله در مجلات علمی به این دلیل است که دانشجویان باید هزینه چاپ را علاوه بر حق الزحمه دانشگاه برای داوران و انجمن های علمی صاحب مجلات بپردازند.

اعلام اسامی پذیرفته شدگان ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی اسامی پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون در رشته های مختلف برای سال تحصیلی 1400- 1401 سهمیه استعداد درخشان را گفت.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 83960

به "جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور های ارشد و دکتری 1400 ، نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشگاه ها اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور های ارشد و دکتری 1400 ، نحوه برگزاری امتحانات خاتمه ترم دانشگاه ها اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید