هزینه سفر به جلفا چقدر است؟

به گزارش مهسان بلاگ، شهر جلفا از جمله نقاط مرزی ایران است که هزینه سفر به آن، با توجه به امکانات و دیدنی های موجود، می تواند بسیار به صرفه باشد.

هزینه سفر به جلفا چقدر است؟

شهر جلفا از جمله شهرهای مرزی کشور در استان آذربایجان شرقی است، که به علت داشتن بازارچه های مرزی، می تواند مقصد خوبی برای سفرهای خانوادگی باشد. هزینه سفر به این شهر، با توجه به قیمت هتل، رستوران، حمل و نقل و مکان های دیدنی، نسبت به سایر نقاط مرزی، متناسب بوده و سفر به این شهر، می تواند خاطره ای به یادماندنی را به شما به ارمغان آورد.

هزینه سفر به جلفا

جهت بین تهران به جلفا 760 کیلومتر مسافت دارد که طی کردن آن از طریق خودروی شخصی، حدود 8 ساعت به طول خواهد انجامید. در این جهت، بر اساس نوع خودرو، اندازه مصرف بنزین و روشن بودن کولر، هزینه بنزین شما در حدود 90 هزار تومان خواهد بود.

برای طی کردن این مسافت از طریق اتوبوس، شما باید اتوبوس هایی را که به مقصد هادیشهر حرکت می نمایند سوار شده، و در پایانه جلفا پیاده شوید. هزینه بلیط اتوبوس برای این جهت حدود 65 هزار تومان است.

این جهت از طریق قطار، 16 ساعت به طول خواهد انجامید و هزینه بلیط آن نیز 65 تومان خواهد بود.

برای طی کردن جهت تهران به جلفا از طریق هواپیما، ابتدا باید با یک پرواز به تبریز رفته و سپس از آنجا از طریق تاکسی به جلفا سفر کرد. هزینه بلیط هواپیما در این جهت از 240 هزار تومان تا 390 هزار تومان متغیر است، هرچند در هواپیماهایی که تعداد کمی جایگاه خالی برای آن ها به جای مانده است، این قیمت تا 160 هزار تومان نیز پایی خواهد آمد. هزینه تاکسی از تبریز به جلفا نیز در حدود 10 هزار تومان خواهد بود.

میانه هزینه اقامت در جلفا

در جلفا هتل های یک ستاره تا 3 ستاره وجود دارند که هزینه اقامت در آن ها (اتاق دو تخته) از 100 هزار تومان تا 170 هزار تومان متغیر است.

میانه هزینه خورد و خوراک در جلفا

در جلفا رستوران ها و قهوه خانه های متعددی یافت می گردد که در تمام آن ها می توان غذاهای سنتی و محلی ایرانی را صرف کرد. هزینه هر وعده غذا در جلفا در حدود 20 هزار تومان خواهد بود، که این رقم با اضافه کردن پیش غذا و نوشیدنی افزایش خواهد یافت.

میانه هزینه حمل و نقل در جلفا

هزینه حمل و نقل داخل شهر جلفا، در جهتهای کوتاه در حدود 1000 تومان و در جهتهای طولانی تر در حدود 2 تا 3 هزار تومان خواهد بود. در این مورد، با استفاده از اتوبوس های داخل شهری، در هزینه های این بخش می توان صرفه جویی کرد.

هزینه بازدید از دیدنی های جلفا

در شهر جلفا و منطقه ها اطراف آن، جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که بازدید از بسیاری از آن ها رایگان است. مکان هایی مانند پل ضیاءالملک، آبشار آسیاب خرابه، کلیسای سن استپانوس، روستای اشتبین و انواع دیگری از جاذبه ها، از دیدنی ّهای این شهر به شمار می فرایند. اما به یاد داشته باشید، به هنگام بازدید از بازارچه مرزی جلفا، بودجه کافی برای خرید را به همراه داشته باشید.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در جلفا

با توجه به بودجه بندی های ذکر شده، هزینه یک روز سفر به جلفا برای دو نفر در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن (از طریق قطار یا اتوبوس) در حدود 300 هزار تومان خواهد بود. این سفر (از طریق هواپیما) برای دو نفر، می تواند در گران ترین حالت تا 800 هزار تومان هزینه داشته باشد.

بودجه پیشنهادی برای گذراندن 3 روز در جلفا

برای گذراندن سه روز در جلفا در مقرون به صرفه ترین حالت، شما یک میلیون تومان هزینه خواهید داشت. همین سفر در گران ترین حالت ممکن یک میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود. در این سفر، بودجه لازم برای خرید در بازار مرزی جلفا را نیز در نظر داشته باشید.

عکس کاور: هادی کریمی

منبع عکس ها: گوگل مپ

منبع: کجارو / 360cities.net / iranhotelonline.com / علی بابا / safar724.com / payaneh.ir / google.com
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 107789

به "هزینه سفر به جلفا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به جلفا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید