نتایج یک آنالیز جدید: داروی ضد مالاریا بر روی کرونا بی تاثیر است

به گزارش مهسان بلاگ، یک آنالیز جدید نشان می دهد داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین در درمان عفونت ویروس کرونا تاثیر سودمندی ندارد.

نتایج یک آنالیز جدید: داروی ضد مالاریا بر روی کرونا بی تاثیر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس در این آنالیز جدید بر روی تقریبا 1400 بیمار کووید-19 در دانشگاه کلمبیا در نیویورک تجویز هیدروکسی کلروکین خطر مرگ یا احتیاجمند شدن به اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی را در این بیماران کاهش نداد.

این پژوهشگران می گویند گرچه این آنالیز مشاهده ای است، نه یک آنالیز کنترل شده، اما اطلاعات باارزشی درباره تصمیم گیری درباره استفاده از دارویی به دست می دهد که تا به حال برای صدها هزار بیمار کووید-19 بدون شواهد قطعی درباره خطرات و سودمندی های آن تجویز شده است.

نتایج این آنالیز روز پنجشنبه 18 اردیبهشت در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داده است که نباید از این دارو به جز در تحقیقات رسمی برای بیماران کرونا استفاده گردد.

پزشکان در دانشگاه کلمبیا شرایط 565 بیماران کووید-19 را که هیدروکسی کلروکین را دریافت نموده بودند با 811 بیمار دیگر که هیدروکسی کلروکین با یا بدون آنتی بیوتیک آزیترومایسین دریافت ننموده بودند، مقایسه کردند.

180 بیمار احتیاج به لوله گذاری تنفسی پیدا کردند و 230 بیمار درگذشتند و به نظر نمی رسید تجویز دارو هیچ اثری بر هیچکدام از این دو پیامد داشته باشد.

هزینه این آنالیز مشاهده ای را موسسه های ملی بهداشت آمریکا (NIH) تامین نموده بوند که دو کارآزمایی بالینی خاص خودشان را برای مقایسه هیدروکسی کلروکین با دارونما انجام می دهند- یعنی شیوه ای که استاندارد طلایی برای معین بی خطر بدن و تاثیربخشی یک دارو است.

یک کارآزمایی NIH بر روی بیماران کووید-19 انجام می گردد و کارآزمایی دیگر تاثیربخشی این دارو در یاری به جلوگیری از عفونت در کارکنان بهداشتی قرار گرفته در معرض ویروس امتحان می نماید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48272

به "نتایج یک آنالیز جدید: داروی ضد مالاریا بر روی کرونا بی تاثیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک آنالیز جدید: داروی ضد مالاریا بر روی کرونا بی تاثیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید