فهرستی متفاوت از مکان های دیدنی اردبیل در تابستان

به گزارش مهسان بلاگ، با شناخت بهتر و بیشتر جاذبه ها و دیدنی های اردبیل، سفر خوب و بی نظیری را برای خود رقم بزنید.

فهرستی متفاوت از مکان های دیدنی اردبیل در تابستان

به گزارش خبرنگار ، بهترین فصل سفر به استان های کوهستانی مانند اردبیل فصل تابستان و اواخر بهار است. اردبیل با دارا بودن دمای 19 درجه سانتی گراد در تابستان گزینه خوبی برای فرار از گرما محسوب می شود. پس اگر قصد سفر تابستانی دارید و مقصدتان اردبیل بی نظیر است، این مقاله را تا سرانجام خوانده و با جاذبه های گردشگری اش آشنا شوید.

  • گورستان تاریخی اردبیل

این گورستان تاریخی (شهر یری) در سمت شمال غربی روستای پیرازمیان در سی و یک کیلومتری شرق مشکین شهر واقع شده است. مساحت این مکان باستانی به 400 هکتار می رسد و علاوه بر این روده قره سو هم نزدیک این منطقه قرار گرفته است. به طور کلی نیز دژ نظامی، معبد و قوشاتپه سه قسمت اصلی این مکان باستانی به شمار می روند. قلعه و معبد 1450 سال پیش از میلاد و قوشا تپه 7 هزار سال پیش از میلاد احداث شده اند.

  • دریاچه نئور در شهر زیبای اردبیل

دریاچه زیبا و خاص نئور در فاصله 42 کیلومتری جنوب شرقی اردبیل و با ارتفاع 2480 متری از سطح دریا قرار گرفته است. دسترسی اصلی به این دریاچه از جاده روستایی آسفالته به طول 13 کیلومتر است که از کیلومتر 29 جاده بین شهری اردبیل خلخال در محل قریه بودالالو به سمت شرق منشعب می شود.

  • رودخانه قزل اوزن خلخال

از پر آب ترین رودخانه های در قسمت غربی شهرستان خلخال است. جالب است بدانید که این رودخانه از ارتفاعات کردستان سرچشمه گرفته و بعد از گذر از راستا های پر پیچ و خم کردستان و آذربایجان شرقی به حوزه خلخال وارد می شود و سپس به سد منجیل می ریزد و در ادامه نیز با اسم سفید رود وارد دریای خزر می شود.

  • غار یخگان

از جمله مکان های دیدنی برای علاقه مندان به طبیعت به شمار می رود که در 77 کیلومتری شهر خلخال در ضلع غربی رشته کوه ماسوله داغ (تالش) و در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا قرار گرفته است. مساحت غار یخگان چیزی در حدود 110 هکتار با دو دهانه با اختلاف حدود 25 کیلومتر از هم است. همچنین حوضچه آبی با عمق 20 سانتی متر و در ارتفاع یک و نیم کیلومتری در کف غار وجود دارد.

  • دریاچه شورابیل اردبیل

از معروف ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی اردبیل همین دریاچه شورابیل است که می توانید در سفر تابستانی تان از آن بازدید کنید. شورابیل قبلاً آب شوری داشته ولی این روزها با افزوده شدن آب شیرین ماهی در آن پرورش داده می شود. شما با رفتن به دریاچه شورابیل اردبیل می توانید از امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی آن نیز بهره ببرید.

  • پل معلق مشکین شهر

بزرگ ترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع هشتاد متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشکین شهر است. همچنین طول و عرض این پل معلق 365 متر در 2 متر است.

  • قلعه قهقهه اردبیل

یکی از انتخاب های عالی برای لیست بازدید ها و گردشگری ها در سفر به اردبیل قلعه قهقهه است. این قلعه ما بین روستای گنچویه و قره آغاج کلان از توابع مشکین شهر قرار گرفته است و جزو جاذبه های دیدنی به شمار می رود. قدمت قلعه به دوره صفویه باز می شود.

  • گردنه حیران

فکر کنم کمتر کسی باشد که گردنه حیران را نشناسد. جنگل فندقلو از خاص ترین مناطق جنگلی ایران است که با نزدیکی به گردنه حیران از منحصربه فردترین جاذبه های طبیعی و توریستی برای مسافران در روزهای تابستانی به شمار می رود.

  • دشت مغان اردبیل

قسمتی از این دشت زیبا در کشور جمهوری آذربایجان و قسمتی نیز در اردبیل قرار گرفته است. مغان نام جلگه ای است که در ساحل جنوبی رود ارس و غرب دریای خزر واقع شده است.

  • پل معلق پیرتقی

اگر به دنبال هیجان و لذت هستید حتما بازدید از پل معلق پیر تقی در دره های عمیق و زیبای شهر هشتجین از توابع خلخال را در اولویت قرار بدهید.

امیدکه در این مقاله از خبرنگاران به خوبی با جاذبه های دیدنی اردبیل آشنا شده باشید و سفر تابستانی خوبی را برای خود رقم بزنید.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14661

به "فهرستی متفاوت از مکان های دیدنی اردبیل در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرستی متفاوت از مکان های دیدنی اردبیل در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید