طراح دکوراسیون داخلی چه کسی است؟

به گزارش مهسان بلاگ، طراح دکوراسیون داخلی کسی است که عامل ایجاد فضا و خانه های گرم، راحت و جالب برای افراد دیگر می گردد. که در اصل برای استفاده بهینه تر از فضاها و به کارگیری نور طبیعی و بیشتر از این ها برای کارآمد بودن بیشتر، راحت بودن و جذب کردن بیشتر افراد به محیط قابل طراحی از جمله دیگر صفات این حرفه می باشد.

طراح دکوراسیون داخلی چه کسی است؟

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام ایده چین، یک طراح دکوراسیون داخلی، ضروری است که منظره وسیعی برای پروژه هایی را که روی آن کار می نماید، داشته باشد. اما این دیدگاه بعلاوه باید احتیاجها و انتظارات مشتری را نیز برآورده سازد.

طراح دکوراسیون داخلی چه کسی است؟

طراح داخلی، معماری است که مسئولیت فراهم کردن دستور ساخت محیط داخلی یک آپارتمان، مغازه، مرکز تفریحی، باشگاه ورزشی، دفتر اداره، استودیوی هنری، غرفهٔ نمایشگاهی، مطب پزشکی و حتی گاهی کارگاه های تولیدی و صنعتی، گاراژها و هر سازه ای با محیط داخلی بسته و نیمه بسته به عهدهٔ او گذاشته شده است. این مسئولیت، ابعاد متعددی دارد.

از جمله: توجه به قوانین محلی، اِعمال کردن کدهای استاندارد معماری، نقشه کشیِ معماری، درک، تهیهٔ دستور و نظارت بر ویرایش و توسعهٔ لوله کشی، درک و نظارت بر ویرایش و توسعهٔ سیم کشی، طراحی و اجرای نورپردازی، درک، تهیهٔ دستور و نظارت بر ویرایش و اجرای سامانه های گرمایش و تهویه مطبوع، جای گذاری، کارگذاری و تعمیرات المان های ساختنی و بالأخره پرداخت های تکمیلی.

طراح دکوراسیون داخلی چه چیزهایی را باید بداند؟

طراحان داخلی احتیاجمند آموزش های وسیعی در موضوعات مختلف طراحی و اجرای ساختمان هستند. و بعلاوه، قادر باشند به پیمانکاران مختلف نقشه عملیات مورد نظر همراه با دستور کار با دقت زیاد و در جزئیات بالا را بدهند. و بر کار آنها نظارت کنند. لذا یک طراح داخلی باید به سرعت طرح های چرکنویس اولیه با دست و یا نرم افزارهای طراحی و معماری نظیر اتوکد را تهیه کند. و اسناد و فرم های قرارداد را با لحاظ کردن همهٔ قوانین محلی و منطقه ای بنویسد.

امروزه یک طراح دکوراسیون داخلی هرچه دوره های آموزشی و مهارتی بیشتری را در موضوعاتی که توضیح آنها گذشت. بگذراند و به مهارت ها، تجربیات، دقت و سرعت خود در کار بیفزاید، پیروز تر است. متأسفانه در برخی کشورها، آموزش رسمی و مناسبی برای طراحان داخلی برگزار نمی گردد. در گذشته نیز، دانشی تحت عنوان طراحی داخلی وجود نداشت. و طراح دکوراسیون داخلی ساختمان ها، دانش معماری و دکوراسیون را به جای دانش طراحی داخلی کسب می کردند.

یک طراح داخلی پیروز چه کسی است؟

بنا بر اعلام ایده چین، البته این شرایط در همهٔ کشورها وجود ندارد. اما هر کسی هم نمی تواند طراح داخلی پیروزی گردد. اگر با شرایطی نظیر شرایط فوق الذکر، کسی قصد ورود به حرفه طراحی داخلی را داشته باشد، به سرعت با انجام دادن یکی دو پروژه، بازار کار را از دست خواهد داد . و متأسفانه در راه کسب چنین تجربه ای، تعدادی پروژهٔ طراحی داخلی هم از بین خواهند رفت.

یک طراح داخلی، معمولاً عضو اصناف، سندیکاها یا کلوپ هایی مربوط به این حرفه است. و مشتریان می توانند سوابق وی را از این طریق، آنالیز کنند. طراحان دکوراسیون باید بیمه های مسئولیت حرفه ای داشته باشند. تا در مواقعی که فرایند انجام پروژه ها نامطلوب پیش رفت. خسارات ناشی از آن را پوشش دهد. طراحان داخلی، اگر دوران فعالیت حرفه ای درخشانی داشته باشند، نام آور می شوند و در صنف طراحان، معمولاً آنها را به خوبی می شناسند. گاهی هم معروفیت آنها با انجام یک یا چند پروژه برجستهٔ طراحی داخلی که مستقر در سازه های معروف یا پرترددی، به ویژه به وسیله معماران یا اصناف مرتبط باشد، رقم می خورد.

بایدها و نبایدها

اگر شما این مقاله را به این علت می خوانید، که می خواهید یک طراح داخلی شوید، ایده بسیار جالبی دارید و این صنعت به افراد با استعداد، خوش فکر و کوشا احتیاج دارد. حرفه طراحی داخلی، همچون بسیاری مشاغل دیگر، فرایند یادگیری دائمی و مادام العمر دارد، که هرگز متوقف نمی گردد. همچنان که برای تنوع ایده پردازی و خلاقیت، هیچ مرزی نمی توان متصور شد. طراحان داخلی می بایست در جمع آوری اطلاعات در زمینه کدهای استاندارد معماری و صنعت ساختمان، کدها و قوانین محلی، استانداردها و قوانین کار، محصولات و لوازم دکور، روش های صنعتی و متریال ها و بالأخره پدیده های تازه معماری و سبک های مهندسی و هنری، همواره به روز باشند.

طراحی داخلی، از مشاغلی است که می بایست نسبت به آن هیجان و علاقهٔ بسیار داشته باشید. تا در این حرفه پیروز شوید. چون مانند بسیاری از مشاغل دیگر، پیشرفت در این حرفه نیز، مستلزم انگیزه و کوشش فراوان، در کنار علاقه و دید مثبت به کار و خلق آثار معماری داخلی است.

باری به هر جهت نمی توان وارد این حرفه شد . و پیروزیت کسب کرد. اگر قصد شما واقعاً وارد شدن به این رشته است. پیشنهاد می کنیم به عنوان کارآموز یا دستیار وارد مجموعه ای شوید و کار را رایگان انجام دهید . تا به شما اجازه دهند دستی بر آتش بگیرید. این به شما یاری می نماید تا پس از گذشت مدتی، متوجه شوید که آیا طراحی داخلی واقعاً شغل مورد علاقهٔ شماست یا نه. به نظر می رسد با گذراندن چنین مرحله ای، بتوانید تصمیم درست و منطقی تری بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 107550

به "طراح دکوراسیون داخلی چه کسی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح دکوراسیون داخلی چه کسی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید