شاید به ایستگاه استجابت دعا رسیده ایم

به گزارش مهسان بلاگ، سفره ای به وسعت آسمان پهن شده است و همه دعوت ایم. ماه مهمانی خداست؛ روزهای پر خیر و برکتی که نه تنها در دین اسلام بلکه در همه ادیان الهی به دلیل نزول کتاب های آسمانی شان در این ماه، صندلی ویژه ای دارد؛ شاید به ایستگاه استجابت دعا رسیده ایم در این روزهای سخت...

شاید به ایستگاه استجابت دعا رسیده ایم

خبرنگاران- زکیه سعیدی:برداشت نخست: رمضان سال جاری با همه ماه های مهمانی خدا که تا به امروز گذرانده ایم فرق می نماید. ماهی که با آمدنش جامعه فضای معنوی خاصی می گیرد. حال و هوای شهر خبر از مهربانی هایی می دهد که در روزهای دیگر سال کمتر اتفاق می افتاد، انبارهای خیریه های محلی به برکت نذری های مردمی پر می گردد و سبدهای رمضان خیال نیازمندان را کمی آسوده می نماید. اما سال جاری جامعه جهانی درگیری بیماری ناشناخته ای است که ساختار زندگی اجتماعی را به هم ریخته است. قطعاً رمضان سال جاری دیگر تب مهمانی ها و صله ارحام و عبادات جمعی بالا نمی رود و قنادی ها و حلیم فروشی ها عصرهای شلوغی را تجربه نمی نماید. به هر حال جامعه این روزها شرایط خاصی دارد و همه باید تابع قوانینی باشیم که به حفظ سلامتی خودمان و دیگران یاری می نماید. همان خدایی که به ملاقات بستگان و دوستان سفارش می نماید و آن را باعث افزایش روزی و تأخیر در مرگ می داند، حفظ جان خود و دیگران را حتی در شرایطی که در تعارض با امور دینی ضروری دیگر باشد، واجب می داند. پس تکلیف روشن است.

برداشت دوم: بیماری کرونا همه معادلات مالی جهانی را را برهم زده و درآمد مؤسسات مالی بسیاری را به چالش کشیده است. در چنین شرایطی تکلیف بسیاری از گروه های کم درآمد و روزمزد جامعه ما روشن تر از هر زمان دیگری است. در واقع وضع بعضی از همنوعان ما به گونه ای است که اگر حمایت های مردمی نباشد چرخ زندگی شان از حرکت می ایست. اینکه چرا گروه ای از جامعه ما درآمدشان به تار مویی بسته است و کم کاری و بی توجهی مسئولان هم در ایجاد چنین شرایطی نقش بسیاری دارد موضوعی است که نوشتن آن مثنوی هفتاد من کاغذ می گردد و بحث درباره آن در این مقال نمی گنجد. اما هیچ دلیل موجهی نمی تواند ما را از وظیفه دینی و انسانی مان دور کند. خیریه های محلی خانه امید نیازمندانی است که چراغشان با یاری های مردمی روشن می ماند و نگاهشان به دستان سخاوتمندانه من و شماست. البته این گونه فعالیت ها فقط مختص کشور ما نیست. بلکه در خیلی از کشورهای جهان از آمریکا و فرانسه تا ایتالیا و ژاپن و چین، مؤسسات خیریه بسیاری فعال است که بدون یاری های دولتی به همنوعانشان در زمینه های مختلف یاری می نمایند. مهم تر از همه اینکه چنین رفتارهایی سبک زندگی همه ائمه علیهم السلام بوده و خوب است در جامعه اسلامی ما هم رواج بیشتری پیدا کند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47240

به "شاید به ایستگاه استجابت دعا رسیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید به ایستگاه استجابت دعا رسیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید