سبک زندگی مردم در مواجهه با کرونا تغییر کرد، استفاده از تجربه صنعتگران برای دانشجویان

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر اداره رویدادها و ترویج فرهنگ کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون ما در کشور مشاهده می کنیم که حتی فروشگاه های کوچک به سمت فروش آنلاین محصولات خود رفته اند و در قالب سایت های اینترنتی محصولات خود را عرضه می نمایند.

سبک زندگی مردم در مواجهه با کرونا تغییر کرد، استفاده از تجربه صنعتگران برای دانشجویان

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، شیوع ویروس کووید-19 اثرات زیادی را روی اقتصاد کشور و به خصوص شرکت ها و استارت آپ های نوپا گذاشته است. چنین ضربه های مالی می تواند این شرکت ها را در معرض ورشکستی قرار دهد.

برای عبور از شرایط بحرانی مدیران این شرکت ها باید آموزش های لازم را فراگیرند و از تجربه افراد کارکشته استفاده نمایند. البته در این میان قطعا حمایت دستگاه های دولتی نیز می تواند جانی دوباره به بخش خصوصی بدهد.

در ادامه این گزارش گفتگویی با مهدی اسلامی عضو هیات علمی دانشگاه، مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مدیر اداره رویدادها و ترویج فرهنگ کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص شرایط شرکت های دانش بنیان در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور را مشاهده می کنید:

خبرنگاران: شیوع ویروس کرونا چه تاثیری رو شرکت های دانش بنیان و اقتصاد این شرکت ها داشته است؟

اسلامی: شیوع بیماری کرونا روی اقتصاد کشور تاثیرات منفی زیادی داشته و طبیعتاً فعالیت های شرکت های دانش بنیان را هم تحت تاثیر خود قرار داده است. دانشگاه آزاد اسلامی هم از این قاعده مستثنی نبوده است. البته شرکت هایی که در این بازه زمانی فعالیت می نمایند به دسته تقسیم می شوند شرکت هایی که به علت نبود تقاضای کافی متضرر شده و دسته دیگر که به سبب نوع محصول خود توانسته اند بازار مناسبی را بدست آورند.

به طور دقیق تر شرکت هایی که در زمینه محصولات بهداشتی فعالیت می نمایند سود خوبی را بدست آورده اند.خوشبختانه شرکت های دانش بنیان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور توانسته اند محصولات مورد احتیاج مردم هرچند در اندازه محدود را فراوری نمایند.

خبرنگاران: مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ حمایتی چه برنامه ای را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است؟

اسلامی: اداره رویدادها و ترویج فرهنگ کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی کوشش نموده تا در زمینه معرفی استارت آپ های ایرانی بین مردم فعالیت های مطلوبی را انجام دهد. این مجموعه فرهنگیدانشگاه آزاد اسلامی می کوشد شرکت هایی را که به خصوص در زمینه کرونا فعالیت می نمایند شناسایی نموده و پل عنوان پل رابطی بین آن ها و دستگاه های دولتی باشد.

یاری های این مرکز به بخش خاصی محدود نمی گردد و ضمن ارتباط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کوشش می نماید تا در جهت دانش بنیان شدن استارت آپ های ایرانی از آن ها حمایت کند. فضای پسا کرونا با فضای کنونی بسیار متفاوت خواهد بود لذا اداره رویدادها و ترویج فرهنگ کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی انتشار محتوای ترویجی را در دستور کار خود قرار داده است. قطعا در دوره پس از کرونا نوع اشتغال دانشجویان نیز بسیار متفاوت خواهد بود.

تغییر روش جامعه برای خریدهای روزانه

اکنون ما در کشور مشاهده می کنیم که حتی فروشگاه های کوچک به سمت فروش آنلاین محصولات خود رفته اند و در قالب سایت های اینترنتی محصولات خود را عرضه می نمایند. قطعا چنین فضایی مردم را به این درک رسانده است که دیگر لازم نیست برای هر نوع خریدی از خانه خارج شوند و تنها با فشار دادن چند کلید می توانند خدمات مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

این گونه رفتار شرایط را در دوره پساکرونا نیز متفاوت خواهد نمود و بخش زیادی از مردم همین سبک زندگی را ادامه می دهند. حقیقتا در فروشگاه های مجازی محصولات با کیفیت مناسب و سرویس های مطلوبی به مردم ارائه می گردد.

فرهنگ سازی به منظور حمایت از مشاغل سنتی و بنگاه های مالی کوچک

حالا کسب و کارهایی به وجود آمده که به شدت مشاغل سنتی را تحت تاثیر قرار داده است. اداره رویدادها و ترویج فرهنگ کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از مشاغل سنتی بسته هایی را شامل محتوای صوتی، نوشتاری و تصویری آماده نموده و میخواهد به زودی آن را در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی پخش کند. در هماهنگی ایجاد شده با معاونت آموزش دانشگاه آزاد اسلامی قرار کلیپ های تصویری این بسته ها در ابتدای همه کلاس ها برای دانشجویان و اساتید پخش گردد.

احتیاج کشور به دانشگاه کارآفرین

اداره رویدادها و ترویج فرهنگ کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در این کلیپ ها توضیحاتی را در خصوص اهمیت نگاه جدید به فضای کسب و کار استارت آپ ها را بیان می نماید. در حقیقت امروز جامعه ایرانی به دانشگاه کارآفرین و دانشجویانی که بتوانند احتیاجهای مردم را با ایده های خلاق رفع نمایند احتیاج دارد. حتی در شرایطی که کلاس های درسی به صورت مجازی برگزار می گردد کوشش می گردد تا بسته های ترویجی به دانشجویان رسیده و کلیپ های تصویری برای آن ها پخش گردد.

خبرنگاران: تاثیر سراهای نوآوری و شتابد هی را بر روی کسب و کارهای مجازی چگونه می بینید؟

اسلامی: سراهای نوآوری و مجموعه های شتاب دهی جزو ارکان شکل گیری اکوسیستم نوآوری هستند. متاسفانه می بینیم که تعدادی از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دچار مشکلاتی در یافتن شغل مناسب هستند. ضعف اساسی این دانشجویان این است که مهارت های لازم برای کار گروهی را ندارند. علت این امر وجود نداشتن محیط آموزش کارهای گروهی در دانشگاه ها است.

باید شرایط به گونه ای مهیا گردد که آدم های باتجربه صنعت در کنار دانشجویان قرار بگیرند و آن ها را هدایت نمایند. دانشجوی امروز در صورت میل به موفقیت در جامعه باید سبک زندگی خود را عوض نموده و بیش از گذشته احتیاج های مردم را بشناسد. فضاهای این چنینی که با مشارکت دانشگاه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش خصوصی شکل می گیرد هم تجربه را به خوبی به جوانان منتقل می نماید و هم سرمایه لازم را در اختیار آن ها قرار می دهد. دانشجویی که تجربه حضور در چنین فضایی را داشته باشد وقتی فارغ التحصیل شد دیگر با مشکل یافتن کار روبرو نخواهد بود.

4144/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48091

به "سبک زندگی مردم در مواجهه با کرونا تغییر کرد، استفاده از تجربه صنعتگران برای دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک زندگی مردم در مواجهه با کرونا تغییر کرد، استفاده از تجربه صنعتگران برای دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید