رویکرد فرای تهران در حوزه هنری درحال توسعه است

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری با اشاره به ایجاد فرصت به وسیله حوزه هنری برای فراوری و ارائه آثار هنرمندان استان های مختلف گفت: رویکرد فرای تهران در حوزه هنری درحال توسعه است.

رویکرد فرای تهران در حوزه هنری درحال توسعه است

امیر مهریزدان در نشست هم اندیشی با مستندسازان خراسان رضوی و رونمایی از فراخوان بخش مستند جشنواره سینما حماسه که چهارشنبه، 18 اسفند ماه، در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار گردید، در رابطه با برگزاری جشنواره سینما حماسه اظهار کرد: فراخوان سینما حماسه از 2 جنبه برای ما حائز اهمیت است که امیدوارم بتوانیم به این 2 هدف دست پیدا کنیم. جنبه اول نگاه سرشار از امید و انگیزه به مسائل و وقایع اجتماعی است که حلقه مفقوده تمام مباحث امروزی به شمار می رود. یعنی در عرصه رسانه با فضایی روبرو هستیم که انبوه مسائل مقابل چشم مخاطب مجسم است اما هیچوقت هیچ قهرمانی برای حل مسائل وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هدف ما نیز این نیست که بگوییم باید به سمت فضایی در سینمای مستند حرکت کنیم که صرفا مسائل را نشان ندهیم بلکه باید مسائل را با قهرمان هایی که ایستادند تا مسائل را حل نمایند، نشان دهیم. این نگاه دارای مصادیق مختلفی است؛ به عنوان نمونه کسی که در یک محله محروم ایستاده و کار می نماید را دربرمی گیرد. بعلاوه این رویکرد کسی که شهید مدافع حرم یا معلم نمونه است را نیز شامل می گردد.

مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری اعلام نمود: هدف دوم ما این است که بتوانیم بیشتر از این نوع فراخوان ها برگزار کنیم تا عدالت مستندی و رسانه ای را ایجاد گردد؛ به این معنا که متاسفانه همواره تمرکز پروژه و نیروی انسانی در تهران باعث شده که هیچوقت به خارج از تهران فکر نکنیم. خدا را شکر کلیدواژه ای تحت عنوان فرای تهران یا منهای تهران در حوزه هنری در حال توسعه است که به نظرم خیلی کلیدواژه کاربردی و خوبی است؛ یعنی اگر بتوانیم به این سمت حرکت کنیم، بخشی از فراوریات سالانه خود را به یاری حوزه هنری استان ها با دخالت حداقلی مرکز و امکان بهره مندی یکسان هنرمندان انجام خواهیم داد.

مهریزدان با اشاره به ظرفیت خوب هنرمندان مشهد برای فراوری آثار درجه یک هنری برای ارائه در رسانه های ملی و فرامنطقه ای اعلام کرد: خداروشکر هنرمندان مشهد فعال و مرتبط با مرکز هستند. جای خرسندی دارد وقتی متوجه می شویم که در مشهد کارهایی در مقیاس ملی و قابل ارائه به شبکه های ملی و سیستم های فرامنطقه ای فراوری می گردد و جریان ساز است اما باید این فرایند را تقویت نموده و برای هر فردی از هر کجای ایران که ایده خوبی دارد، فرصت یکسانی فراهم گردد تا کار خود را فراوری کند. خانه فراوریات جوان نیز مشتاق است که آثار هنرمندان کاناولی را حمایت نموده و از شبکه سه سیما پخش کند. ما نیز به ایشان اعلام آمادگی نموده ایم که بخش زیادی از آنچه می خواهند را می توانیم به یاری هنرمندان استان های مختلف تهیه کنیم.

بخش مستند به جشنواره سینما حماسه اضافه شد

سجاد انتظاری، دبیر جشنواره سینما حماسه، در ادامه این نشست اعلام کرد: با توجه به اینکه فراخوان سینما حماسه را در ابتدای کار تنها در بخش داستانی طراحی شد و به علت محدودیت هایی که در حوزه اجرا و منابع اقتصادی وجود داشت، تصمیم بر این شد که بخش داستانی را سال جاری منتشر کنیم اما پس از مذاکرات با مرکز مستند سوره به این نتیجه رسیدیم که بخش مستند را نیز در فراخوان قرار دهیم و با یاری و همراهی مرکز مستند سوره این بخش نیز به فراخوان سینما حماسه اضافه شد.

وی اضافه کرد: فراخوان اول به صورت استانی و محدود منتشر شد اما 120 فیلم نامه به دبیرخانه رویداد ارسال شد که 60 درصد از آن مربوط به هنرمندان خارج از استان بود. این موضوع باعث شد برای فراخوان دوم با امکانات بیشتر و تجهیز بهتری مدیران حوزه هنری مرکز را مجاب کنیم و مشارکت هایی نیز با شهرداری مشهد و دفتر انجمن سینمای جوانان مشهد داشته باشیم. بنابراین فراخوان دوم را به صورت ملی منتشر کردیم. برای فراخوان سال نو در رویدادی چهار روزه در مشهد در خدمت هنرمندان دارای طرح برگزیده خواهیم بود تا رویداد به صورت تعاملی پیش رود و اساتید مختلفی را دعوت کنیم تا درباره سینمای حماسی گفت وگو گردد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 107709

به "رویکرد فرای تهران در حوزه هنری درحال توسعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد فرای تهران در حوزه هنری درحال توسعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید