تهدید سودان به برخورد قاطع با مخلان امنیت کشور

به گزارش مهسان بلاگ، معاون وزیر اطلاع رسانی سودان تهدید کرد که دولت اقدامات قانونی لازم برای برخورد با سازماندهندگان اعتراضات در کشور را اتخاذ خواهد نمود.

تهدید سودان به برخورد قاطع با مخلان امنیت کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مأمون حسن غداة معاون وزیر اطلاع رسانی سودان گفت که دولت اقدامات قانونی لازم برای پاسخ به احزاب معارض و آنهایی که خواستار تغییر نظام با استفاده از زور، خشونت و تروریسم فکری و سیاسی هستند، اتخاذ خواهد نمود.

وی از مردم سودان خواست تا به فراخوان های این گروه ها برای خشونت و به خطر انداختن امنیت کشور، توجه نکنند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، این سخنان مقام سودانی در حالی است که سازماندهندگان اعتراضات اعلام کردند که همچنان به استمرار تحرکات خود تا براندازی نظام ادامه خواهند داد و مخالف گفت وگو هستند.

انجمن مستقل مشاغل سودان نیز برای نخستین از زمان شروع اعتراضات در سودان، کنفرانسی را در مقر حزب الأمه به عنوان بزرگ ترین حزب معارض این کشور در شهر أم درمان برگزار کرد.

این انجمن مخالفت خود با هر گونه گفت وگو با عمر البشیر رئیس جمهور سودان را اعلام و از احزاب سیاسی نیز خواست تا با امضای سند آزادی و تغییر به جنبش اعتراضی بپیوندند.

در این سند مرحله پس از البشیر از جمله ایجاد نظام قضائی و خاتمه دادن به نابسامانی مالی به عنوان عامل اصلی اعتراضات در سودان ترسیم شده است.

شهرهای سودان از 19 دسامبر گذشته به صحنه تظاهرات مردم در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع مالی تبدیل شده است و بنا به گفته مسئولان سودانی تا کنون 32 نفر در این اعتراض کشته شده اند در حالی که سازمان عفو بین الملل تعداد کشته ها را 40 نفر اعلام نموده است.

م

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5534

به "تهدید سودان به برخورد قاطع با مخلان امنیت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید سودان به برخورد قاطع با مخلان امنیت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید