باتری کاغذی هم سر و کله اش پیدا شد!

به گزارش مهسان بلاگ، جهان، جهانی اختراعات و نوآوری هاست. به طوری که شما دیگر از ساخت یک وسیله یا محصول نو که شاید تا چندی پیش فکر ساخت آن نیز مضحک و یا دور از باور بود آن قدر شگفت زده نمی شوید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

باتری کاغذی هم سر و کله اش پیدا شد!

به همین دلیل، محققان دانشگاه بینگهمتون پیروز به ساخت نوع نوی از باتری ها شده اند که می تواند یک انقلاب نو در میکروالکترونیک به وجود آورد. این باتری از یک صفحه کاغذ و مایعی حاوی باکتری ساخته شده است.

باتری نو می تواند نمایشگرهای گلوکزی را روشن نموده، تشخیص دهنده پاتوژن ها باشد و لوازم برقی کوچک را روزها بدون احتیاج به انرژی خارجی روشن نگه دارد. در این باتری از یک کاغذ کروماتوگرافی، نیترات نقره و یک لایه موم استفاده شده است که باعث می گردد تشکیل دهنده یک کاتد باشند. در طرف دیگر کاغذ، مخزنی از پلیمر رسانا ساخته شده است که آند مورد احتیاج را تشکیل می دهد.

برای اینکه از انرژی باتری بهره ببرید، کافی است کاغذ را از وسط تا نموده و با چکاندن چند قطره از مایع غنی شده با باکتری، انرژی مورد احتیاجتان را دریافت دارید. در این فرایند، تنفس یاخته ای موجود در میکروب ها باعث می گردد الکتریسیته ایجاد گردد.

وقتی 6 عدد از این باتری ها را روی هم قرار دهیم و تا کنیم، می توانیم انرژی الکتریکی 44.85 میکرو وات و 105.89 میکرو آمپر به دست آوریم. البته باید در نظر داشته باشید که به میلیون ها عدد از این باتری احتیاج است تا بتوان یک لامپ 40 وات را روشن کرد؛ اما باید مدنظر قرار بدهید که این محصول برای هدف های متفاوتی طراحی شده است. برای مثال در زمان هایی که بلایای طبیعی مانند زلزله اتفاق افتاده باشند، این باتری ها می توانند منبع تغذیه بیوسنسورها بوده تا بدین ترتیب جان فرد یا افرادی نجات پیدا کند.

این اولین باری نیست که تیم تحقیقاتی دانشگاه بینگهمتون پیروز به ساخت باتری کاغذی شده اند. در گذشته نیز محققی به نام شان چویی توانسته بود نمونه اولیه باتری را به شکل کبریت کتابی طراحی نموده و محقق دیگری با الهام گرفتن از سلاح شوریکن که به وسیله نینجاها استفاده می شد، چنین باتری کاغذی را طراحی کرد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 107049

به "باتری کاغذی هم سر و کله اش پیدا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری کاغذی هم سر و کله اش پیدا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید