استانداردسازی سالن های غذاخوری در عرصه غذاهای سنتی و بومی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر آموزش معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استاندارد سازی سالن های غذاخوری و ارائه نماد به آنها در عرصه غذاهای سنتی و بومی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

استانداردسازی سالن های غذاخوری در عرصه غذاهای سنتی و بومی

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، محسن رنجبر امشب در مراسم افتتاحیه چهارمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری منطقه چهار کشور که در هتل میثاق مشهد برگزار شداضافه نمود: هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذاهای سنتی و فراموش شده و معرفی آنها به جامعه است از طرفی این غذاها بای در لیست غذاهای سالن های غذاخوری و رستوران ها قرار گیرد.

وی اضافه نمود:متاسفانه امروز تعداد فست فودها به مراتب بیشتر از غذاهای سنتی است و استقبال جوانان از فست فودها در مقایسه با غذاهای سنتی بسیار زیاد است.

رنجبر توضیح داد: طبق تحقیقات اجرا شده 86 درصد گردشگران جهان غذا را یکی از جذاب ترین جاذبه های مناطق مورد بازدید می دانند چرا که غذا از عوامل مهم انتقال یک فرهنگ از یک مقصد به مبداء سفر گردشگران است.

مدیر آموزش معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان نمود: غذای هر منطقه نشان از ریشه های تاریخی و فرهنگی آن منطقه دارد به همین دلیل غذا در فرهنگ تمام کشورها مورد اهمیت است.

رنجبر مطرح نمود: غذا در انتخاب مقصد گردشگران نقش معین کننده دارد.، از این رو ایران به عنوان کشوری که در طول تاریخ دارای غنای فرهنگی و تنوع غذایی است ظرفیت بسیار زیادی در جذب گردشگران و توریست ها دارد.

وی اضافه نمود: استانداردسازی سالن های غذاخوری و ارائه نماد به آنها در عرصه غذاهای سنتی و بومی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.ضمن اینکه رستوران ها باید غذاهای خود را به سمت غذاهای سنتی سوق دهند.

مدیر آموزش معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه این جشنواره در قالب 8 جشنواره در کشور برنامه ریزی شده است گفت: با انتخاب برگزیدگان این 8منطقه، جشنواره ملی با حضور غذاهای منتخب استان های کشور برگزار می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35802

به "استانداردسازی سالن های غذاخوری در عرصه غذاهای سنتی و بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداردسازی سالن های غذاخوری در عرصه غذاهای سنتی و بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید