ارتباطات مخفیانه ترامپ با طالبان صدای افسر اطلاعاتی پیشن سیا را درآورد

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری اوباما در صفحه توییتری نوشت: رییس جمهوری آمریکا با یکی از سران طالبان تماس تلفنی داشته و مردم آمریکا باید به وسیله طالبان در جریان این خبر قرار گیرند.

ارتباطات مخفیانه ترامپ با طالبان صدای افسر اطلاعاتی پیشن سیا را درآورد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ند پرایس سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری اوباما در صفحه توییتری نوشت: رییس جمهوری آمریکا با یکی از سران طالبان تماس تلفنی داشته و مردم آمریکا باید به وسیله طالبان در جریان این خبر قرار گیرند.

دونالد ترامپ در پی انتشار بعضی خبر ها و برآورد هادر مورد ایجاد اختلاف میان آمریکا و طالبان برای ادامه توافقنامه، روز سه شنبه با ملا عبدالغنی از برادران رهبران و مذاکره کننده ارشد طالبان در قطر مصاحبه کرد.

تماس تلفنی ترامپ با ملابرادر برای اولین بار توسط ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان تایید شد و سپس این خبر مورد تایید کاخ سفید نیز نهاده شد.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در قطر نیز در توئیتر خود نوشت: ملا عبدالغنی برادر معاون رهبر طالبان در تماس تلفنی 35 دقیقه ای خود با ترامپ گفت که درصورت پایبندی آمریکا به توافق با ما، در آینده رابطه دوجانبه و مثبتی خواهیم داشت.

به نوشته شاهین، ملا برادر در ادامه همچنین خطاب به ترامپ گفت: شما برای خروج نیرو های خارجی از افغانستان و برقراری روابط مثبت در آینده جدی باشید و اجازه ندهید کسی شما را در این جنگ طولانی درگیر کند. استقلال کشور و ایجاد دولت مطلوب حق مسلم افغان هاست.

این نخستین بار است که یک رییس جمهوری امریکا با یکی از سران گروه طالبان افغانستان به وسیله تلفن مصاحبه می نماید.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 38141

به "ارتباطات مخفیانه ترامپ با طالبان صدای افسر اطلاعاتی پیشن سیا را درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباطات مخفیانه ترامپ با طالبان صدای افسر اطلاعاتی پیشن سیا را درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید