اتحادیه اروپا قطعنامه حمایت از روند صلح افغانستان را تصویب کرد

به گزارش مهسان بلاگ، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان نشست روز گذشته لوکزامبورگ، درباره نقش و همکاری این اتحادیه در روند صلح افغانستان تبادل نظر کردند.

اتحادیه اروپا قطعنامه حمایت از روند صلح افغانستان را تصویب کرد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تصویب قطعنامه ای، ضمن حمایت از روند صلح افغانستان، از آمادگی برای ضمانت این روند در صورت توافق طرف های دخیل خبر دادند.

در همین راستا، آنها با تصویب قطعنامه حمایت از روند صلح افغانستان اعلام کردند که اتحادیه اروپا حاضر است این روند را ضمانت کند.

طبق این قطعنامه، روند صلح افغانستان باید همه شمول، مورد تأیید کابل و کاهش دهنده خشونت ها در این کشور باشد.

همچنین در این قطعنامه آمده که روند صلح افغانستان باید از تهدیدهای تروریسم جهانی جلوگیری نموده، تداوم دولت و قانون اساسی در آن ضمانت و حقوق بشر همه اقوام افغان رعایت گردد.

این قطعنامه افزوده که در صورتیکه طرفین دخیل در روند صلح افغانستان به توافق برسند، اتحادیه اروپا حاضر است این توافق را ضمانت نموده و همچنین حاضر است از این توافق حمایت سیاسی و اقتصادی کند.

پیش از این، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که این اتحادیه به صورت مشترک با آمریکا و دولت افغانستان کار می نماید تا زمینه صلح بین الافغانی فراهم گردد.

وی در سفرش به افغانستان نیز طرح پنج ماده ای شامل حمایت از روند صلح، ادامه حمایت از نیروهای امنیتی، حمایت از دستاوردهای حقوق بشری و حمایت از دولت کابل را مطرح نموده بود. ، مهر

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7798

به "اتحادیه اروپا قطعنامه حمایت از روند صلح افغانستان را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا قطعنامه حمایت از روند صلح افغانستان را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید