آزمایش اولین کامیون برقی خودران حمل چمدان

به گزارش مهسان بلاگ، شرکت هواپیمایی ایر فرانس نخستین کامیون خودران برقی مخصوص حمل چمدان ها را با موفقیت آزمایش کرد.

آزمایش اولین کامیون برقی خودران حمل چمدان

فرودگاه تولوز-بلانیاک در فرانسه ماه گذشته با شروع آزمایش یک تراکتور یا کامیون خودران حمل در شرایط خدمات واقعی فرودگاهی، برای اولین بار در دنیا پیروز به انجام چنین کاری شد.

این وسیله نقلیه خودران که توسط شرکت Charlatte Autonom ساخته شده است، یک وسیله نقلیه روباتیک به نام AT135 است که برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل ایمن چمدان ها بین قسمت تحویل چمدان ها و قسمت بارگیری هواپیما طراحی شده است.

از آنجا که AT135 هم برای راندن معمولی و هم رانندگی مستقل و اتوماتیک طراحی شده است، شبیه به یک تراکتور استاندارد به نظر می رسد، اما داخل آن یک رایانه، پنج لیدار چند لایه، دوربین های جلو و عقب و سیستم ناوبری داخلی و GPS وجود دارد.

این وسیله نقلیه برقی از یک باتری 32 کیلووات ساعتی نیرو می گیرد و حداکثر سرعت آن به 24 کیلومتر در ساعت می رسد. همچنین قابلیت حمل تا 25 تن بار را دارد.

مقصد این کامیون پس از بارگیری چمدان ها با استفاده از یک صفحه لمسی برنامه ریزی می شود و به صورت خودران به هواپیما می رسد. هنگامی که به هواپیما رسید، به طور اتوماتیک برای پیاده کردن چمدان ها متوقف می شود و پس از اتمام، بار دیگر به مبدا برمی شود.

AT135 به طور مشترک با همکاری شرکت ناویا(Navya) که سیستم خودران را تأمین کرد، شرکت Groupe 3S با تخصص در زمینه حمل و نقل زمینی، شرکت هواپیمایی ایر فرانس، فرودگاه تولوز-بلانیاک و شرکت TCR که مسئولیت نگهداری و عملیات را بر عهده دارد، ساخته شده است.

این کامیون خودران از 15 نوامبر 2019 شروع به کار نموده است و طبق گفته وینسنت یوزبی رئیس بخش نوآوری در ایر فرانس، انجام این آزمایش در دنیای واقعی، اولین قدم برای رواج گسترده تر وسایل نقلیه خودران در فرودگاه ها است.،ایسنا

بیشتر بخوانیم: کامیون هیدروژنی تویوتا رونمایی شد

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29048

به "آزمایش اولین کامیون برقی خودران حمل چمدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش اولین کامیون برقی خودران حمل چمدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید