وزیر خارجه انگلیس در نشست ورشو حضور پیدا می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام یک منبع انگلیسی جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در نشست ضد ایرانی لهستان حضور خواهد داشت.

وزیر خارجه انگلیس در نشست ورشو حضور پیدا می نماید

طبق اعلام گاردین، جرمی هانت به شرطی در نشست ورشو شرکت خواهد نمود که وزیر خارجه آمریکا در حاشیه آن میزبان نشستی در خصوص یمن باشد.

این نشست که قرار است 13 و 14 فوریه در ورشو برگزار گردد، جرمی هانت اولین وزیر خارجه کشور اروپایی است که خبر از شرکت در این کنفرانس داده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده، در جریان سفر اخیر خود به خاورمیانه از برگزاری این کنفرانس در سطح وزرا با عنوان پیشبرد آینده ای با صلح و ثبات در خاورمیانه اطلاع داد. این کنفرانس در روزهای 24 و 25 بهمن برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است این نشست تحت عنوان نشستی در سطح وزراء با هدف ترویج آینده ای توأم با صلح و ثبات در خاورمیانه به ابتکار عمل واشنگتن در ورشو برگزار خواهد شد و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با ادعای حضور نمایندگانی از بیش از 70 کشور دنیا، موضوع ایران را محور اصلی این نشست خواند.

این در حالی است که وزارت خارجه ایران در واکنش به این اقدام، با فراخواندن دیپلمات ارشد لهستان مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام طرف لهستانی در همراهی با آمریکا برای برگزاری این نشست را اعلام نموده و متذکر شد که این یک حرکت خصمانه از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است و انتظار می رود لهستان از همراهی با آمریکا در برگزاری این نشست خودداری نماید.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4856

به "وزیر خارجه انگلیس در نشست ورشو حضور پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه انگلیس در نشست ورشو حضور پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید