انتها وحشتناک روش نادرست استفاده از موبایل!

به گزارش مهسان بلاگ، دختر جوان تایوانی که با روشی نادرست از موبایل خود استفاده می کرد، پس از مراجعه به پزشک با بدترین کابوس زندگی اش روبرو شد.

انتها وحشتناک روش نادرست استفاده از موبایل!

به گزارش خبرنگار، روش نادرست استفاده از تلفن همراه موجب شد تا چشم های یک زن جوان تایوانی به شکلی جدی مورد آسیب شدید قرار بگیرد. این زن جوان که هویتش چن اعلام شده به مدت 2 سال از تلفن همراه خود در حالی که نور صفحه آن را در بالاترین وضعیت قرار داده بود، استفاده می کرد. این روش نادرست موجب شد تا چشم این زن جوان آسیب ببیند.

این آسیب به قدری شدید بود که بنا بر گفته چشم پزشکان بیش از 500 حفره در قرنیه چشم چن ایجاد شده بود. چشم پزشکان در تشریح شدت آسیب وارد شده به چشم این دختر، آن را به پخته شدن در مایکروفر تشبیه کردند. چن 25 ساله در شهر کائو سیئونگ در تایوان جنوبی به عنوان منشی در یک شرکت مشغول به کار بود.

بنا بر گزارش رسانه های تایوان، چن به مدت دو سال در حالی که نور صفحه تلفن همراهش در بالاترین وضعیت قرار داشت، روزانه به تماشای فیلم یا جستجو در شبکه های اجتماعی می گذراند. بنا بر گفته چن، پس از گذشت 2 سال او درد شدیدی را در چشم هایش که کاملاً قرمز شده بود، احساس کرد. پس از مراجعه چن به بیمارستان و انجام آزمایشات تعیین شد که به علت آسیب وارد شده به قرنیه چشم، بینایی این زن جوان برای همواره دچار آسیب شده است.

در حالی که بینایی چن روز به روز کمتر می شد، آزمایشات بعدی نشان داد که در قرنیه چشم او بیش از 500 حفره ایجاد شده است. یکی از پزشکان معالج گفت که از گوشی این بیمار نوری با 625 لومن (Lumens) ساتع می شد، این در حالی است که حداکثر این نور باید 300 لومن می بود. لومن واحد اندازه گیری شار نوری است، لومن مقدار نوری است که از یک چشمهٔ نقطه ای به شدت یک کاندلا (شمع) داخل مخروطی به زاویهٔ رأس یک استرادیان پخش می گردد. این پزشک گفت که قرار دادن چشم در معرض 600 لومن تنها به مدت 2 ساعت مانند این است که فرد چشم خود را در مایکروفر قرار دهد.

لازم به ذکر است؛ پزشکان توصیه می نمایند که کاربران تلفن همراه در صورت احتیاج به استفاده از تلفن خود در هنگام شب اقدام به خاموش کردن برق اتاق ننمایند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5830

به "انتها وحشتناک روش نادرست استفاده از موبایل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها وحشتناک روش نادرست استفاده از موبایل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید