راه آهن همدان ارزیابی زیست محیطی نمی گردد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: 51 عنوان فعالیت تولیدی، صنعتی، خدماتی و زیربنایی در کشور و استان همدان مشمول ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی هستند.

راه آهن همدان ارزیابی زیست محیطی نمی گردد

سیدعادل عربی در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با 51 فعالیت مشمول طرح ارزیابی زیست محیطی اعلام کرد: هر واحدی که جزء این 51 مورد باشد و بخواهد مستقر گردد تا گزارش خود را تحویل ندهد و توسط مشاور مربوطه گزارش آن تأیید نگردد، امکان شروع فعالیت برای آن وجود ندارد که از جمله این پروژه ها می توان به کارخانه فولاد، محل های دفن نخاله های ساختمانی و بزرگرا ه ها اشاره نمود.

وی درباره تشکیل هسته HSE مخفف بهداشت، ایمنی و محیط زیست اظهار کرد: چند واحد بزرگ استان از آن دسته فعالیت هایی که شامل این طرح می شوند و در صورت ارائه گزارش ها که اثرات زیست محیطی آن باید قبل از ساخت، حین ساخت و بعد از ساخت تأیید گردد، مسئول آن پروژه موظف است در اولین فرصت نسبت به تشکیل هسته HSE اقدام کند.

عربی ادامه داد: مسئول این هسته باید هر سه ماه یکبار یا هر فصل یکبار گزارشی از وضعیت مدیریت زیست محیطی پروژه در قالب فرمت مشخصی که ارائه گردیده است، به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحویل دهد.

وی اعلام کرد: سال گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواهان اجرایی شدن و پیگیری این طرح از ادارات استان ها شد اما مشکلی که وجود داشت این بود که طرح های بزرگ بعد از گرفتن مجوز از محیط زیست دیگر به آن پایبند نبودند و چون پروژه های بزرگ اثر بزرگ زیست محیطی دارند بنابراین دوباره این طرح در آنها مورد توجه نهاده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان قبل از دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم این طرح را در دستور کار داشت اما اجرایی نگردیده بود.

وی اضافه نمود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان مکاتبات مختلفی را با واحد های تابعه شهرستانی انجام داده که به منظور داشتن پایش ها و نظارت بر عملکرد باشد و طی مکاتباتی که با واحد های مسئول داشت تعهدات آنها را یادآوری و ابلاغ کرد که گزارشات فصلی را مطابق فرمت های گفته گردیده و معرفی هسته HSE به این اداره کل تحویل دهند.

عربی با بیان نمونه هایی از این طرح گفت: از نمونه های این طرح می توان به کارخانه های سیمان، کارخانه فولاد ویان، نیروگاه شهید مفتح، شهرداری همدان و برخی از پروژه های راه سازی استان به تولی گری راه و شهرسازی اشاره نمود که با آنها مکاتبات لازم را انجام داده ایم تا گزارشات ارسال گردد.

وی درباره برگزیده بودن برخی صنایع برای اجرای این طرح اظهار کرد: عمده صنایعی که مشمول این طرح هستند، تحت عنوان صنعت سبز شناخته می شوند و سیمان هگمتان، سیمان نهاوند، فولاد ویان و نیروگاه شهید مفتح مکان هایی بودند که گزارشات خود را در قالب فرمت گفته گردیده ارائه می کردند.

عربی با اشاره به پروژه هایی که قبل از وضع طرح ارزیابی زیست محیطی شروع به کار کردند، شرح داد: به عنوان مثال راه آهن در مناطق غربی کشور مشمول این طرح نیست و بعضی از شبکه های ریلی مانند راه آهن تهران به همدان که از قبل بودند در زمان شروع کارشان این طرح وجود نداشته و گزارشی در این مورد ندارند اما راه آهن ملایر به کرمانشاه گزارشی دارند که البته گزارش ارزیابی نیست و در سطحی کوچک تر است و چون پروژه شروع گردیده و مشغول به کار بودند یک گزارش مدیریت محیط زیستی از آنها گرفته گردیده است.

وی در انتها گفت: این گزارش مدیریت مربوط به وضعیت فعلی پروژه برای بحث آلودگی ها و تخریب محیط زیستی است که بگویند چه کاری در این راستا انجام خواهند داد و مربوط به پروژه هایی است که استثنائا شروع گردیده و در ابتدا گزارشی نگرفته اند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 483

به "راه آهن همدان ارزیابی زیست محیطی نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن همدان ارزیابی زیست محیطی نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید