تنها راه حل برانکو مقابل السد: نوراللهی هافبک دفاعی، مصلح دفاع چپ

به گزارش مهسان بلاگ، استفاده از بازیکنانی نظیر آدم همتی و احسان علوان زاده توجیه منطقی ندارد، بنابراین برانکو هیچ راهی ندارد جز اینکه نوراللهی را به هافبک دفاعی ببرد و از سیامک نعمتی در پست وینگر استفاده کند.

تنها راه حل برانکو مقابل السد: نوراللهی هافبک دفاعی، مصلح دفاع چپ

به گزارش خبرنگاران ،امیر اسدی، پرسپولیس برای برد ارزشمندی که مقابل الدحیل به دست آورد، تلفات هم داد. کمال کامیابی نیا و محمد انصاری محروم شدند و نمی توانند پرسپولیس را در بازی رفت برابر السد همراهی نمایند. این یک دغدغه بزرگ برای تیمی است که به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات و جدایی ستاره ها، نه تنها به راحتی ترکیب ثابت خود را انتخاب نمی کرد بلکه در تعویض ها نیز مشکل داشت. به همین دلیل هم بود که مقابل الدحیل و در این بازی مهم، فرصت عرض اندام به آدم همتی رسید تا او نیز در زمین ببینیم و رویت اش کنیم. بازیکن کم تجربه ای که کمبود نیروی انسانی در پرسپولیس او را یاری کرد تا افتخار بازی در آسیا را به دست بیاورد.

پرسپولیس تعویضی نداشت، حالا بازیکن برای ترکیب ثابت ندارد.به تمام دغدغه های قبلی، غیبت کامیابی نیا و انصاری را هم اضافه کنید. یادتان هست برانکو برای یافت جانشین سیامک نعمتی با چه مشکلاتی روبرو شد؟ او حالا باید جای خالی دو بازیکن موثرتر از او را پر کند. در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و بازی مقابل تیمی که بدجوری هوس قهرمانی در آسیا به سرش زده است. با ستاره هایی نظیر ژاوی هرناندز، گابی و البته بغداد بونجاح و اکرم عفیف.

کمال کامیابی نیا یکی از ستون های پرسپولیس است. هافبک دفاعی جنگجو و متعصبی که تعصب بالایش گاهی به ضرر پرسپولیس تمام می گردد. تکلی که او زد و از داور کارت زرد گرفت، مثل آب سردی بر پیکره پرسپولیس و برانکو بود. اتفاقی که می شد بدتر از آن هم رقم بخورد و کمال را هم از بازی رفت و هم برگشت محروم کند. آن هم وقتی او در نیمه دوم، با چند خطای خطرناک، هافبک های الدحیل را درو کرد و آن ها را نقش بر زمین.

برای جانشینی انصاری، بازیکنی به نام شایان مصلح هست اما برانکو با نبود کمال چه کند؟ بخصوص که بازی با السد است و تقابل با هافبک های لالیگایی این تیم. برانکو یک راه پیش رو دارد. اعمال چند تغییر در پست بازیکنان خط میانی و سپس آغاز بازی با السد به عنوان حریفی قدرتمند.

دو بازیکن در پرسپولیس خصوصیات بازی در پست هافبک دفاعی را دارند. احمد نوراللهی و حسین ماهینی. پرسپولیس دفاع راست جانشیسن ندارد و شجاع خلیل زاده که می تواند در این پست بازی کند با توجه به محرومیت محمد انصاری مجبور است زوج جلال حسینی در قلب خط دفاع باشد. بنابراین باید از شجاع فاکتور بگیریم.

احمد نوراللهی می ماند و انتقال از کناره ها به پستی که پیشتر در آن بازی نموده بود. نوراللهی ابتدای حضور در پرسپولیس یک هافبک دفاعی بود اما بعدها کمی جلوتر رفت، بازیساز شد و حالا هم که یک هافبک کناری است. این هافبک 25 ساله و اهل آزادشهر در حوالی گرگان بهترین گرینه برای جانشینی کامیابی نیا است تا پرسپولیس حداقل در بازی رفت با مسئله ای به نام کمبود تجربه و جنگندگی در خط هافبک روبرو نگردد.

با حضور نوراللهی در مرکز خط میانی و بازگشت سیامک نعمتی، این بازیکن به کناره ها می رود و نقش یک وینگر را بازی می نماید. آن وقت ترکیب یازده نفره پرسپولیس تشکیل می گردد تا دغدغه برانکو، حداقل برای انتخاب بازیکنان ثابت رفع گردد.

پرسپولیس به احتمال فراوان با این ترکیب در بازی رفت مقابل السد به زمین می رود. علیرضا بیرانوند درون دروازه، شجاع خلیل زاده و جلال حسینی در مرکز خط دفاع، حسین ماهینی در راست و شایان مصلح در دفاع چپ، احمد نوراللهی و بشار رشن در مرکز خط هافبک، سیامک نعمتی و امید عالیشاه در کناره های خط هافبک و علی علیپور و گادوین منشا در خط حمله.

برانکو جز این ترکیب، چه کار خاصی می تواند انجام بدهد؟ استفاده از بازیکنانی نظیر آدم همتی و احسان علوان زاده توجیه منطقی ندارد و به هیچ عنوان نمی تواند درصد موفقیت پرسپولیس را افزایش بدهد. بنابراین برانکو هیچ راهی ندارد جز اینکه با همین ارنج، پرسپولیس را به زمین بفرستد و به کسب یک نتیجه قابل قبول خوشبین باشد و دل خوش کند. روشی که در آن از تمام نیروهای انسانی پرسپولیس استفاده می گردد و هیچ کس هم نمی داند برانکو از روی سکو، چه بازیکنی را به زمین می فرستد؟ اصلا آیا بازیکنی هم روی نیمکت وجود دارد؟

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1518

به "تنها راه حل برانکو مقابل السد: نوراللهی هافبک دفاعی، مصلح دفاع چپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها راه حل برانکو مقابل السد: نوراللهی هافبک دفاعی، مصلح دفاع چپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید