تجهیز بیمارستان های مازندران به دستگاه امحای زباله

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محسن اعرابی پیش ازظهر دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند استان با اشاره به پیچیدگی های مدیریت پسماند در استان، برطرف این معضل را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: مازندران باید در حوزه ملی برای مدیریت پسماند ویژه دیده گردد.

تجهیز بیمارستان های مازندران به دستگاه امحای زباله

وی اضافه نمود: مازندران پذیرای همه مردم کشور است اما در حوزه پسماند ضررش به چشم مردم و محیط زیست می رود و باید مسئله پسماند استان با نگاه ملی مدیریت گردد.

وی درباره بازیافت پنج درصدی زباله های فراوریی گفت: اهتمام و جدیت لازم در بخشداری و شهرداری های استان برای بازیافت استان دیده نمی گردد.

اعرابی با اظهار اینکه طرح تفکیک از زباله باید در دستور کار قرار گیرد توضیح داد: 45 درصد جمعیت استان در روستاها به سر می برند و در حوزه بازیافت و تفکیک باید هدفگذاری تعیین داشته باشیم.

معاون علوم پزشکی مازندران درباره پسماند عفونی مراکز درمانی غیربیمارستانی با بیان اینکه همه بیمارستان ها مجهز به دستگاه امحای زباله هستند اضافه نمود: مطلب های خصوصی نیز فراوری متفاوت زباله عفونی دارند و کمیته تخصصی پسماند عفونی غیربیمارستانی تشکیل گردیده است.

وی یادآور شد: تهیه زمین برای سایت زباله های عفونی مصوب گردیده و در حال حاضر دو شرکت نسبت به جمع آوری زباله های عفونی اقدام می نمایند و بنا داریم نسبت به ساماندهی اقدام کنیم.

وی از معرفی 35 واحد متخلف در زمینه زباله های عفونی امسال به مراکز قضایی اطلاع داد و گفت: برخوردها با مراکزی خصوصی در زمینه زباله های عفونی غیربیمارستان شدت خواهد گرفت.

اعرابی گفت: 45 درصد مراکز خصوصی و غیربیمارستانی برای جمع آوری زباله های عفونی با موسسه قرارداد دارند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1236

به "تجهیز بیمارستان های مازندران به دستگاه امحای زباله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز بیمارستان های مازندران به دستگاه امحای زباله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید