518 پروژه ناتمام در اصفهان داریم، عوامل طولانی شدن طرح های عمرانی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی مقدس زاده ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان به مناسبت هفته دولت گفت: اعتقاد استاندار اصفهان این است که در این استان کار نشدنی وجود ندارد اما کار نشده بسیار است و بر این اساس کوشش داریم تا در فرصت موجود هر آنچه می توانیم پروژه های بیشتری را به خاتمه برسانیم.

518 پروژه ناتمام در اصفهان داریم، عوامل طولانی شدن طرح های عمرانی

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی پروژه های عمرانی در سطح کشور به طول انجامیدن آنهاست، توضیح داد: این امر موجب می گردد تا هزینه تمام گردیده پروژه ها بیش از برآوردهای اولیه باشد ضمن اینکه خدمتی که به واسطه این پروژه ها قرار است به شهروندان ارائه گردد تا مدت ها راکد و بی خاتمه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه تمام کوشش ما این است که این عارضه مهم در ارتباط با پروژه های اصفهان برطرف گردد، بیان داشت: از جمله پروژه های مهم اما کم پیشرفت در اصفهان سد سوم کوهرنگ است که قرارداد آن در سال 89 توسط شرکت آب منطقه ای بسته گردیده است.

پروژه سد سوم کوهرنگ در مدت 4 سال تنها 12 درصد رشد داشت

وی ادامه داد: این پروژه قرار بود تا سال93 بهره برداری گردد اما تا سال 92 تنها 10 درصد پیشرفت داشته و در هر یک از دو سال بعد نیز یک درصد رشد داشته است.

مقدسی با تصریح بر این نکته که هزینه های اضافی به طول انجامیدن این طرح ها از جیب مردم می رود، گفت: بدین ترتیب پروژه ای که با 83 میلیارد تومان باید به بهره برداری می رسید پس از چهار سال تنها 12 درصد پیشرفت داشته و امروز برآورد هزینه مورد احتیاج برای اجرای مابقی پروژه بر اساس قیمت روز 450 میلیارد تومان است.

چهار عامل موثر در به طول انجامیدن پروژه های عمرانی

وی تاکید نمود: مطابق آسیب شناسی های انجام گردیده در هر پروژه عمرانی در هر جای کشور دچار افزایش زمان و هزینه می گردد یک تا چهار عامل دخالت دارد که شامل عدم مدیریت، و راهبری صحیح توسط کارفرما، عدم توان اجرایی یا بی مسئولیتی توسط پیمان کار، عدم تامین منابع مالی کافی و یا عدم هماهنگی در بخش های حاکمیتی پروژه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه آسیب شناسی در اصفهان ما را به سمت برطرف مشکلات پروژه های مهم برد، گفت: به طور مثال برای سد سوم کوهرنگ که از سال 93 دچار مشکل شد بلافاصله با قراردادهایی از منابع داخلی استان تامین نقدینگی را انجام و بوجه های خوبی از اعتبارات پروژه دریافت کردیم.

وی اضافه نمود: در شرایطی که هر یک مترمکعب آب برای ما مغتم است اجرای این طرح 250 میلیون مترمکعب آب برای ما ذخیره می نماید.

50 درصد بودجه سال 96 جذب گردیده است

مقدس زاده با اشاره به اینکه اعتبارات سال 96 رقمی حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان بوده است که 650 میلیارد تومان یعنی 50 درصد بودجه جذب و تماما برای پروژه ای عمرانی در سال گذشته مصرف گردیده است، گفت: اعتبارات عمرانی سال 97 حدود 618 میلیارد تومان است اما تخصیص آن معین نگردیده است.

وی بیان داشت: اکنون انقلابی در قانون بودجه را شاهد هستیم که اجازه می دهد بسیاری از پروژه های عمرانی استان به بخش خصوصی واگذار گردد و متکی به منابع مالی بخش خصوصی باشد.

بیش از 300 پروژه ناتمام در اصفهان قابل واگذاری به بخش خصوصی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان داشت: هم اکنون 518 پروژه ناتمام در اصفهان داریم که بیش از 300 مورد با هزینه 500 میلیون تومانی قابل انتقال به بخشی خصوصی است.

وی ابراز داشت: ظرف یک تا دو ماه آینده وضعیت 388 پروژه نیمه تمام استان معین و از منابع مالی بخش خصوصی برای اجرای آنها استفاده گردد.

پاسخ مقدس زاده به کمپین فرزندت کجاست

مقدس زاده در پاسخ به سوالی در ارتباط با پیوستن به کمپین فرزندت کجاست نیز گفت: دو فرزند پسر من در مقطع فوق لیسانس اقتصاد و عمران تحصیل نموده و هر دو در تهران شاغل هستند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 671

به "518 پروژه ناتمام در اصفهان داریم، عوامل طولانی شدن طرح های عمرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "518 پروژه ناتمام در اصفهان داریم، عوامل طولانی شدن طرح های عمرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید