گفت وگوی روسای جمهور مصر و عراق درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهوری مصر با همتای عراقی اش، درباره آخرین تحولات مربوط به عملیات نظامی ترکیه در سوریه بحث و گفت وگو کرد.

گفت وگوی روسای جمهور مصر و عراق درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، بسام راضی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اظهار داشت، عبدالفتاح السیسی و برهم صالح روسای جمهوری مصر و عراق طی گفت وگوی تلفنی، اخرین تحولات منطقه ای در سایه تحولات اخیر در سوریه و تجاوز ترکیه به حاکمیت و وحدت ارضی سوریه را آنالیز کردند؛ این تجاور ترکیه تحولی خطرناک محسوب می گردد که امنیت و صلح بین المللی را تهدید و وخامت اوضاع را در منطقه تشدید می نماید و همچنین بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین روند عملیات سیاسی در این کشور تاثیر می گذارد.

این سخنگو اضافه نمود، السیسی و صالح توافق نموده اند که رایزنی های دوجانبه در راستای مقابله با این اقدام ترکیه و حفظ یکپارچگی و وحدت سوریه ادامه داشته باشد.

ترکیه ساعاتی پس از شروع عملیاتی هوایی با یاری جنگنده ها و آتش توپخانه علیه نواحی تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه، عملیات زمینی در شمال سوریه را شروع نموده است.

اقدام یکجانبه ترکیه با محکومیت گسترده روبرو شده است، قرار است شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه های عرب نشست های جداگانه ای را برای آنالیز این موضوع برگزار نمایند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که تصمیم یکشنبه شب او برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، چراغ سبز چنین حمله را به ترکیه نشان داده است، در بیانیه ای گفت که آمریکا این حمله را تایید نمی نماید و برای ترکیه روشن نموده که این عملیات فکر بدی است.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21222

به "گفت وگوی روسای جمهور مصر و عراق درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی روسای جمهور مصر و عراق درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید