گردشگری محور همکاری ایران و عراق خواهد بود ، تشکیل اتحادیه بین المللی برای بازگرداندن اشیای تاریخی به سرقت رفته

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر فرهنگ و گردشگری عراق با اشاره به محورهای همکاری ایران و عراق گفت: گردشگری یکی از مهمترین محورهای همکاری بین دو کشور خواهد بود.

گردشگری محور همکاری ایران و عراق خواهد بود ، تشکیل اتحادیه بین المللی برای بازگرداندن اشیای تاریخی به سرقت رفته

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، عبدالامیر الحمدانی وزیر فرهنگ و گردشگری عراق امروز سه شنبه 23 بهمن 97 در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید، با ابراز خرسندی از حضور در تهران گفت: چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی را به ملت ایران تبریک می گویم، ضمن این که فرا رسیدن تعطیلات نوروز را نیز پیشاپیش به همه مردم ایران تبریک عرض می کنم.

وزیر گردشگری عراق ادامه داد: فرهنگ پل ارتباط میان ملت ها است و فرهنگ باید به گونه ای باشد که فرا مرزی باشد. مشترکات زیادی بین ایران و عراق وجود دارد و دو کشور دارای یک رابطه تاریخی و ریشه دار هستند که این ارتباط به هزاران سال قبل بر می گردد و حضور من در این مراسم به منظور استحکام بخشیدن به این ارتباطات است.

او ادامه داد: در زمینه گردشگری خصوصا گردشگری زیارتی بین دو کشور ایران و عراق اشتراکات بسیار خوبی داریم و در این خصوص همکاری های خوبی خواهیم داشت. در واقع گردشگری یک محور مهم برای همکاری بین ایران و عراق است. در این میان سعی می کنیم حتما چالش ها و مسائل پیش روی سر زائران ایرانی را که به زیارت عتبات عالیات در عراق مشرف می شوند بر داریم.

وزیر گردشگری عراق ادامه داد: در نشستی که شب گذشته با آقای دکتر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران داشتیم به موضوعات خوبی رسیدیم و جمع بندی خوبی در حوزه های مختلف داشیتم که این جمع بندی های را اجرایی خواهیم کرد.

او در ادامه گفت: بعضی از آثار تاریخی در نقاط مختلف جهان مورد سرقت و تاراج قرار می گیرد که گاه توسط سارقان و گاه توسط گروه های تروریستی انجام می گردد، بنابر این پیشنهاد می کنم اتحادیه ای با عنوان اتحادیه اصیل برای مقابله با این سرقت ها صورت گیرد که این اتحادیه دربرگیرنده کشورهایی باشد که تمدن های غنی دارند که در این میان می توان به ایران، هند، عراق، چین و ... نام برد.

الحمدانی خاطر نشان کرد: در این اتحادیه کشورهای عضو برای بازگرداندن اشیایی که به سرقت رفته است بایکدیگر همکاری خواهند کرد و در یونسکو نیز حمایت های لازم را از یکدیگر خواهند داشت.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16129

به "گردشگری محور همکاری ایران و عراق خواهد بود ، تشکیل اتحادیه بین المللی برای بازگرداندن اشیای تاریخی به سرقت رفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری محور همکاری ایران و عراق خواهد بود ، تشکیل اتحادیه بین المللی برای بازگرداندن اشیای تاریخی به سرقت رفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید