کنگره آنالیز آثار و افکار استاد سید عباس معارف برگزار می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، کنگره آنالیز آثار و افکار استاد سید عباس معارف، 28 و 29 آذرماه جاری برگزار می گردد.

کنگره آنالیز آثار و افکار استاد سید عباس معارف برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، سید عباس معارف (1381-1333) روشنفکری عالم و متفکری متعهد بود که در عمر کوتاه این جهانی خود با تحقیق و تدریس در حوزه های مختلف علمی، منشا اثرات بزرگ علمی، حکمی، اخلاقی و فکری قابل توجهی شد. وی با تحصیل در دانش های قدیم و جدید همچون ادبیات فارسی، ادبیات عربی و آلمانی و پژوهش در این حیطه های گسترده و به وسیله تالیف و ترکیب آن ها، آرا و آثار بدیع و قابل تاملی به عرصه دانش بشری ارائه نموده است.

معارف، از حیث فکری خود را شاگرد و ادامه دهنده تفکر حکمی سید احمد فردید می دانست و در میان متفکران بزرگ دوره جدید غرب به مارتین هایدگرعنایتی خاص داشت. وی در بنیان های اعتقادی و نگرشی هم ارادتی عمیق به پیامبر اسلام و حضرت امیر داشت و مبنای اصیل حکمی و عرفانی خود را حاصل تکاپوی فکری و پیروی از آن دو بزرگوار می دانست.

کنگره آنالیز آثار و افکار مرحوم استاد معروف در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 آذرماه جاری، به مناسبت شانزدهمین سالروز درگذشتش، در محل سالن حافظ، خانه اندیشمندان واقع در خیابان استاد نجات اللهی نبش خیابان ورشو برگزار می گردد.

در این کنگره آثار حکمی و فلسفی، اقتصادی، سیاسی، ادبی و تاریخی و هنری معارف از سوی اندیشمندان و صاحب نظران به توضیح برنامه پیوست به بحث و آنالیز گذارده خواهد شد.

در این برنامه دو روزه که در دو نوبت عصر بین ساعت 14 الی 20 اجرا می گردد، علاوه بر سخنرانی های علمی و نظری، استادان مجید کیانی، حسام الدین سراج، سعید سرور احمدی به اجرای موسیقی دستگاهی و مقامی خواهند پرداخت.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3691

به "کنگره آنالیز آثار و افکار استاد سید عباس معارف برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره آنالیز آثار و افکار استاد سید عباس معارف برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید