پژوهش های استان بوشهر بومی سازی گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، اکبر مولایی دوشنبه شب در نشست پژوهشگران برتر استان بوشهر گفت: پژوهش می تواند در زمینه تربیت نیروی انسانی باشد؛ ما 200 هزار دانش آموز در استان داریم، آیا آموزش های ما بهینه است؟ در پژوهش هایمان چیزی در این زمینه نمی بینم.

پژوهش های استان بوشهر بومی سازی گردد

وی با اشاره به اینکه چهار دانشگاه عربستان طی سال های اخیر رتبه زیر 100 دانشگاه های جهان را کسب نموده اند، اعلام کرد: با پولی که دارند پژوهشگرانی از جهان کسب می نند و رنک آنها بالا می رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر توضیح داد: پژوهش در جنوب کشور یک امر نوپا است؛ برای کار بنیادی در دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش پژوهش سرای دانش آموزی را داریم که کار آنها آموزشِ پژوهش است.

وی ادامه داد: اگر بناست کار اساسی در پژوهش رخ بدهد نباید به چند پژوهشگر دانشگاه ها تکیه کنیم بلکه باید به صورت بنیادی کار کرد، باید 200 هزار نفر دانشجو در زمینه پژوهش، آموزش ببینند.

مولایی افزود: پیشنهاد می کنم پژوهش را معطوف به علوم پایه نکنیم و باید در زمینه علوم انسانی هم پژوهش کنیم. پژوهش های فعلی در استان ما خیلی بومی نیستند، پژوهش ها بومی سازی شوند.

وی با بیان اینکه پژوهش در حوزه فراوری و صنعت خلاصه نگردد، اضافه نمود: به فرهنگ آموزش و پژوهش در جامعه یاری گردد و در یک بازه 10 تا 15 ساله نیازهای پژوهشی استان را از بین پژوهشگرانی که تربیت می شوند تامین کنیم.

پژوهش های استان بوشهر مسئله محور نیستند

علی پاکیزه عضو هیئت علمی داننشگاه دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز در این نشست گفت: درخصوص مسائل و مسائل پژوهش های علوم رفتاری پیشنهاد دارم. بعضی مسئولین فرهنگی یافته های علمی را با بیان اینکه غربی هستند قبول ندارند.

وی افزود: در استان پژوهش هایی که انجام می گردد مسئله محور نیستند، آخر سال می گویند پولی آمده بیایید عنوانی بگیرید و نهایتا پژوهش ارزشمندی فراوری نمی گردد و انباشت دانش صورت نمی گیرد.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: اکثر موارد در سازمانی که پژوهش برای آن اجرا شده از قبل پژوهش تا بعد آن اتفاق و تغییر خاصی ایجاد نشده است.

وی توضیح داد: اگر می خواهیم پژوهش های علوم انسانی را ساماندهی کنیم باید با آرامش مسئله یابی کنیم، گروه های تخصصی زیر نظر استانداری تشکیل گردد و با حضور متخصصین دانشگاهی با سازمان های متصدی مسئال اجتماعی جلسه بگیرند و از دل این جلسات موضوع و مسئله استخراج گردد و در طول یکسال پژوهش انجام گردد.

پاکیزه اعلام نمود: به جای سفارش کردن این و آن واقعا کار علمی گردد. پژوهشگر طی کارگاهی نتایج پژوهش خود را ارائه دهد و بگوید که این پژوهش قرار است چه مسئله ای را رفع کند.

زمینه ماندگاری نخبگان در استان فراهم گردد

دانشجوی برگزیده جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان نیز گفت: سرمایه واقعی دانشگاه های استان دانشجویانی هستند که کف دانشگاه کار می نمایند، بعضی ها هم لیبل می خورند و می گویند استعداد هم دارند، ما مستعد شناخته شدیم ولی بعداز آن چه می گردد؟

محمدی باغملایی افزود: مثل خیلی از دوستانم می توانم خداحافظی کنم و بروم؛ ترتیب اثری بدهید و به دانشگاه توجه گردد تا نخبگان در استان بمانند، کمترین بعد مسافت را دانشگاه خلیج فارس با بزرگترین مجتمع گازی جهان دارد.

وی اعلام کرد: حدود 15 میلیارد تومان در مجتمع های پتروشیمی خرج تغذیه می گردد؛ چه اشکالی دارد که بخشی از این هزینه ها خرج دانشجویان گردد.

این نخبه علمی اضافه نمود: همواره وسوسه می شوم که بروم کانادا، توان و فرصت آن را هم دارم، چند نفر دانشجوی مستعد که بیشتر نیستند چرا حمایت نمی شوند، چرا استاندار جلسات نفتی را در دانشگاه برگزار نمی نماید؟ خوشحالم که استاندارمان بومی است و دانشگاهی هستید؛ از شما توقع بیشتری داریم، شما بیشتر به دانشگاه بیایید، دوره های کارآموزی برای ما بگذارید و آنها در تصمیم گیری های شما شرکت نمایند و یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه می توانید خیرین را به سمت دانشگاه راهنمایی کنید، ادامه داد: دانشگاه مسائل زیادی دارد، پروفسور مشفقیان یک خیر بومی است که ضعف ها را می داند و به دانشجویان یاری می نماید، از ساختمان بنیاد نخبگان معین است که چقدر به دانشجویان بها داده می گردد، عزیزانی که واقعا دارند کوشش می نمایند لیاقتشان بیشتر از این ساختمان است، می گردد مجتمع های انرژی یک درصد را به امر پژوهش اختصاص دهند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22804

به "پژوهش های استان بوشهر بومی سازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش های استان بوشهر بومی سازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید