پلیس بلژیک صدها معترض جلیقه زرد را بازداشت کرد

به گزارش مهسان بلاگ، پلیس بلژیک 450 تن را روز شنبه پس از اینکه معترضان جلیقه زرد الهام گرفته از معترضان در فرانسه سنگ و ترقه پرتاب نموده، به خودروها و مغازه ها آسیب رسانده و کوشش کردند خود را به دفاتر و ادارات دولتی در بروکسل برسانند، بازداشت کرد.

پلیس بلژیک صدها معترض جلیقه زرد را بازداشت کرد

به گزارش خبرنگاران، در دومین روز از خشونت های این چنینی در بروکسل طی هشت روز اخیر گروهی که پلیس تعداد آنها را حدود هزار تن برآورد نموده بود، با نیروهای ضد شورش روبرو شدند که برای جلوگیری از رسیدن معترضان به مقر اتحادیه اروپا و ساختمان دولت بلژیک متوسل به استفاده از آب پر فشار و شلیک گاز اشک آور شدند اما آرامش حدود پنج ساعت بعد از این ناآرامی ها مجددا در بروکسل برقرار شد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، این جنبش در بلژیک که الهام گرفته از اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه طی یک ماه گذشته است با هدف ابراز شکایت ها نسبت به هزینه بالای زندگی و درخواست ها برای برکناری دولت ائتلاف راست میانه بلژیک شش ماه قبل از برگزاری انتخابات سراسری در ماه مه صورت گرفت.

پلیس فرانسه اعلام نموده است که در جریان اعتراضات بیش از 30 هزار تن شرکت داشتند و در دومین روز از ناآرامی های شدید در روز شنبه در پاریس بیش از 30 تن زخمی شده اند.

معترضان بلژیکی که همانند معترضان فرانسوی جلیقه های زرد بر تن داشتند همچنین برای مدت کوتاهی بزرگراهی را در نزدیکی مرز بلژیک با فرانسه مسدود کردند.

براساس گزارش خبرگزاری بلژیک، برخی معترضان جلیقه زردها مسیرهای میانبر به سمت شهر ریکیم واقع در فلاندر غربی در نزدیکی مرزهای فرانسه را بستند.

این خبرگزاری اضافه نمود: در ساعات اولیه صبح روز گذشته مانعی در مسیر میانبر دیگری در نزدیکی مرزهای فرانسه و بلژیک قرار داده شد.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3455

به "پلیس بلژیک صدها معترض جلیقه زرد را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس بلژیک صدها معترض جلیقه زرد را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید