همه چیز درباره قطار اتوبوسی صبا

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از قطارهای خوبی که در ناوگان حمل و نقل ریلی ایران وجود دارد، قطار اتوبوسی صبا از شرکت رجا است. این قطار بر عکس تصور خیلی ها از امکانات قطارهای اتوبوسی، وسیله ای راحت برای سفر با قطار مخصوصا برای کسانی است که زیاد در بین مسیرهای خاصی مثل مشهد و رشت رفت و آمد می کنند، است.

همه چیز درباره قطار اتوبوسی صبا

ما امروز می خواهیم تا همه چیز را درباره این قطار برای شما بگوییم. از پیشینه آن گرفته تا امکانات و خدمات، ویژگی های فنی و جهتهای قطار اتوبوسی صبا و همچنین برخی از نکات دیگر را برای شما بررسی خواهیم کرد.

قطار اتوبوسی صبا هم تمیز است و هم جهت تهران تا مشهد را که یکی از محبوب ترین جهتهای ریلی در ایران است را در طول مدت زمان نسبتا کمی می پیماید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، همه چیز را درباره این قطار مورد بررسی قرار دهیم.

با قطار اتوبوسی صبا آشنا شوید

قطار اتوبوسی صبا یکی از قطارهایی است که تحت نظر شرکت حمل و نقل رجا هدایت می شود. این قطار 2 طبقه است و بر خلاف تصوری که بیشتر مردم از قطارهایی با صندلی های اتوبوسی دارند، بسیار راحت است و تجربه ای خوب برای مسافرینی که آن را برای سفر خود انتخاب می نمایند، به وجود می آورد. از دیگر ویژگی های این قطار این است که هزینه بلیط آن ارزان و اقتصادی است و برای کسانی همچون دانشجویان که در جهتهای تحت پوشش این قطار رفت و آمد می نمایند، بسیار مناسب است. شما می توانید با خرید بلیط قطار اتوبوسی صبا از خدمات پذیرایی آن در طول سفر بهره مند شوید. قطار صبا سالنی یکی از وسیله های مسافرتی لاکچری و مدرن در بین قطارهای اتوبوسی ایران به شمار می رود. خیلی ها این قطار را در دسته وسایل حمل و نقل به صرفه می دانند که به نسبت هزینه ای که دریافت می نماید، خدمات خوبی را ارائه می نماید.

صندلی های قطار صبا نسبت به دیگر قطارهای اتوبوسی هم جادارتر است و هم بسیار راحت تر. کسانی که حتی یک بار هم با قطار اتوبوسی صبا سفر کرده باشند، قطعا می دانند که بهترین جایی که می توانند چه در طبقه اول و چه در طبقه دوم این قطار بنشینند، کنار پنجره است! به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که اگر این قطار را برای سفر انتخاب کردید، حتما در کنار پنجره بنشینید تا از دیدن مناظر بیرون هم لذت ببرید. در ضمنً، می توانید با انواع قطارهای رجا در مجله خبرنگاران آشنا شوید.

ویژگی ها و امکانات قطار اتوبوسی صبا

قطار صبا دارای قلاب های اتوماتیکی است که تکانه های قطار را در طول جهت کنترل می نماید. پنجره های این قطار دو جداره هستند و به همین خاطر، هم سر و صداهای بیرون و موتور قطار را کنترل می نماید و هم سرما و گرمای هوا را به داخل فضای قطار راه نمی دهد. همچنین بدنه این پنجره ها، دو لایه است. صندلی های قطار اتوبوسی صبا همگی تختخواب شو هستند و دارای زیرپایی و زیر سری هم می باشند. با وجود این خصوصیات و همچنین داشتن فضای مناسب، می توانید اطمینان داشته باشید که در طول سفر اصلا اذیت نخواهید شد. از لحاظ دمای هوا و سیستم سرمایش و گرمایش هم باید بگوییم که با توجه به سیتم هاس سرمایش و گرمایشی که رد قطار سالنی صبا وجود دارد، اصلا لازم نیست که نگران دمای هوا باشید. راستی! یادتان باشد که اگر می خواهید در هنگام سفرتان با این قطار غذا میل کنید، حتما در هنگام خرید بلیط قطار خود این مسئله را ذکر کنید زیرا در غیراین صورت تنها از شما پذیرایی که شامل یک بطری آب و برخی از خوراکی ها هست، می شود.

درباره امکانات این قطار نیز باید بگوییم که در هر سالن، 2 تلویزیون صفحه تخت قرار گرفته است که فیلم های روز سینمای ایران را پخش می نمایند. همچنین با توجه به سیستم صوتی و تصویری که در این قطار برای رفاه حال مسافران وجود دارد، کسانی این قطار را برای سفر انتخاب کرده اند می توانند تا به راحتی خودشان را در طول راه سرگرم نمایند. برخی دیگر از دیگر خدماتی که در این قطار موجود است و شما می توانید از آن استفاده نمایید، عبارتند از:

  • روزنامه
  • فروش انواع خوراکی های بسته بندی شده
  • تجهیزات مخصوص برای افراد با محدودیت های جسمانی همچون؛ ویلچر
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • سیستم ارتباطی
  • سرویس های بهداشتی

جهتهای قطار اتوبوسی صبا

شرکت رجا برای این قطار در جهتهای تهران رشت و تهران مشهد را در نظر گرفته است. در جهت تهران به رشت، این قطار هر روز ساعت 8:35 دقیقه صبح حرکت می نماید. و البته از رشت به تهران هم هر روز ساعت 16:35 دقیقه به راه می افتد. فاصله تهران تا رشت، 5 ساعت و 40 دقیقه است. جهت دیگری که این قطار می پیماید، تهران به مشهد است که در طول 10 ساعت این جهت را می پیماید. البته، این قطار در شهر سمنان هم می ایستد، به همین خاطر می توانیم به شما بگوییم که امکان این که با این قطار به سمنان و آزادور مشهد بروید، برای شما وجود دارد. در ضمنً می توانید با بهترین قطار تهران مشهد در مجله خبرنگاران آشنا شوید.

مقایسه قطار اتوبوسی صبا با قطار اتوبوسی ماهان

قطار اتوبوسی ماهان، یک قطار 3 ستاره است که چندی است مورد بازسازی قرار گرفته است و خدمات و امکانات داخلی آن نسبت به قبل شرایط بهتری پیدا کرده است. هزینه خرید بلیط این قطار کم است و در مسافران بسیار زیادی را در جهت تهران به مشهد جا به جا می نماید. این قطار 3 ستاره است و جز قطارهای 3 ستاره محسوب می شود. اگر بخواهیم قطار اتوبوسی صبا را با آن در مسند مقایسه قرار دهیم، باید بگوییم که این دو قطار مثل هم هستند با این تفاوت که قطار صبا پیشرفته تر است. درباره قطار اتوبوسی ماهان می توانید در مجله خبرنگاران بیشتر اطلاعات کسب کنید.

در این مطلب همه نکات را درباره قطار اتوبوسی صبا برای شما گفتیم. از این که این قطار شرکت رجا چه خصوصیاتی دارد تا این که جهتهایش کجاها هستند، همه را برایتان شرح دادیم. راستی شما می توانید برای خرید بلیط قطار به وب سایت آنلاین خبرنگاران مراجعه کنید. در آخر از شما می پرسیم که آیا تجربه سفر با قطار اتوبوسی صبا را دارید؟ لطفا تجربه و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: الی گشت
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18258

به "همه چیز درباره قطار اتوبوسی صبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره قطار اتوبوسی صبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید