هزینه هایی که حمل و نقل را گران کرد

این روزها و در آستانه سال 98، هزینه های حمل و نقل در بخش برون شهری و درون شهری افزایش یافت.

هزینه هایی که حمل و نقل را گران کرد

به گزارش خبرنگاران- مردم از اینکه با گرانی کرایه های درون شهری و برون شهری روبرو هستند گلایه دارند و یکی از شهروندان که روزانه در راستا بین شهری تا محل کار خود سفر می نماید، می گوید: در سال 97 بیش از دو بار قیمت کرایه ها افزایش داشته و گویا هیچ نظارتی وجود ندارد.

البته وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در برنامه گفت وگوی ویژه خبری در مورد افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس های بین شهری، اعلام نموده بود: در کشور بیش از 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس فعالیت می نماید و این افزایش 20 درصدی سنتی است که در سال های گذشته پایه گذاری شده و بعد از آن به نرخ سابق بازمی گردد، البته باید دقت کرد که رانندگان و فعالان حوزه حمل ونقل عمومی جاده ای افراد زحمت کشی هستند که در این ایام برای خدمت رسانی به مردم در بعضی از راستاها مجبور به بازگشت یک سرخالی هستند که هزینه هایی را به آن ها تحمیل می نماید و این افزایش برای جبران این هزینه ها صورت می گیرد.

به گفته محمد اسلامی، دولت توانایی اقتصادی برای اختصاص یارانه به ناوگان اتوبوس رانی برای ارتقای امکانات فنی، رفاهی و آماده سازی ندارد و باید دانست که این افزایش قیمت از سوی دولت نیست و اتحادیه و صنف برای قیمت گذاری در ایام مختلف تصمیم گیری می نمایند.

رئیس انجمن شرکت های مسافربری لنجانات، فلاورجان و مبارکه نیز در مورد افزایش کرایه مینی بوس های بین شهری و گلایه مردم به خبرنگار خبرنگاران، می گوید: سال جاری کرایه ها تنها یک بار در تاریخ 25 اسفندماه به میزان 20 درصد افزایش داشت.

به گفته عبدالله کیانی، افزایش کرایه بین شهری و استانی از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه اعمال می گردد.

وی با تأکید بر اینکه آخرین افزایش قیمت کرایه ها مربوط به 25 اسفند سال 96 بود، ادامه می دهد: نرخ کرایه ها در نوروز 96 هیچ افزایشی نداشت، چراکه کرایه قطار و هواپیما نیز گران نشد و افزایش نرخ کرایه ها از خرداد 96 اعمال شد و از 25 اسفند سال جاری نیز دوباره مجوز افزایش کرایه ها صادر شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از تعطیلات 20 روز کرایه ها به قیمت قبل برمی گردد یا خیر، اظهار کرد: به احتمال 50 درصد بعد از تعطیلات 20 روزه قیمت ها کرایه ها کاهش خواهد یافت.

به گفته کیانی، افزایش 20 درصدی قیمت کرایه اتوبوس های برون شهری و استانی در توافق بین کانون حمل ونقل مسافر کشور و سازمان حمل ونقل راهداری کشور به صورت سراسری اعمال شده است.

رئیس انجمن شرکت های مسافربری لنجانات، فلاورجان و مبارکه با اشاره به اینکه در حال حاضر کرایه اتوبوس های اصفهان به زرین شهر بعد از این تصمیم از 2300 تومان به 2800 تومان افزایش یافته است، اظهار می نماید: قیمت اتوبوس های بین شهری اصفهان تا فولادشهر نیز از 1500 به 1700 تومان گران شده است، البته در صورت محاسبه نرخ تورم، هزینه کرایه ها به جای 20 درصد باید تا سقف 80 درصد افزایش می یافت.

کیانی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته نرخ لاستیک پنج بار گران شده است، می گوید: سه ماه پیش قیمت یک جفت لاستیک در کارخانه 700 هزار تومان بود که متأسفانه سه روز پیش با نرخ روز و بالای یک میلیون و 100 هزار تومان رانندگان شده است.

رئیس انجمن صنفی شرکت های مسافربری اصفهان نیز در مورد افزایش چندباره نرخ اتوبوس های بین شهری طی یک سال گذشته به خبرنگار خبرنگاران، می گوید: قیمت ها طی یک سال و نیم گذشته نرخ کرایه ها هیچ تغییری ننموده و باید توجه داشت قیمت حمل ونقل و مسافر نسبت به سایر اقلام بسیار پایین است.

امیرحسین سیامکی با تأکید بر اینکه علاقه مند به افزایش نرخ حمل ونقل مسافر نیستیم، چراکه موجب ضرر می گردد، تصریح می نماید: افزایش نرخ کرایه ها موجب کم شدن مسافر می گردد، از سوی دیگر موجب بالا رفتن هزینه دستمزدها و ... می گردد، بنابراین ما خواستار افزایش نرخ کرایه ها نیستیم، اما به دلیل افزایش قیمت اقلام حمل ونقل مجبور شده ایم.

وی می افزاید: در حال حاضر قیمت حمل ونقل برون شهری و برون استانی 20 درصد افزایش یافته است.

به گفته سیامکی، مجوز گرانی کرایه اتوبوس های بین شهری و استانی، از حدود 20 روز پیش صادر و درنهایت از 25 اسفند سال جاری این افزایش قیمت اعمال شد.

وی تأکید می نماید: تصمیم برای افزایش قیمت اتوبوس های بین شهری از سوی انجمن صنفی شرکت های مسافربری کشور اتخاذ شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هزینه هایی که حمل و نقل را گران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه هایی که حمل و نقل را گران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید