نخستین بازارچه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در زاهدان راه اندازی می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: به زودی بزرگترین و نخستین بازارچه صنایع دستی استان با همکاری شهرداری در زاهدان راه اندازی می گردد.

نخستین بازارچه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در زاهدان راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران از زاهدان، کامبیز مشتاق گوهری پیش از ظهر امروز در نشست راهبردی گردشگری استان سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در استانداری برگزار گردید گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به بهره مندی از قابلیت های فرهنگی، تاریخی و گردشگری بسیار می تواند به سپهر فرهنگی کشور تبدیل گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سال آینده با هدف معرفی قابلیت های تاربخی، فرهنگی و صنایع دستی استان، سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری تعریف شده و برای ایجاد زیرساخت های سال گردشگری استاندار از محل اعتبارات منطقه ای 20 میلیارد ریال اعتبار به اداره کل میراث فرهنگی استان تخصیص داده است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان سال آینده به عنوان مقصد گردشگری کشور معین شده با هدف معرفی قابلیت های تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی اعتبارات امسال میراث فرهنگی استان 10 برابر سال گذشته رشد داشته است.

مشتاق گوهری گفت: علاوه بر دو اثر تاربخی شهر سوخته و منظر کویر لوت استان که پیش از این ثبت جهانی شده پرونده دو اثر تاریخی دیگر شامل آسیاب بادی سیستان و سنگ نگارهای سراوان هم برای ثبت جهانی ارایه شده، چرا که الویت ما کوشش برای معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان در سطح بین المللی است.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: به زودی بزرگترین و نخستین بازارچه صنایع دستی استان با همکاری شهرداری در زاهدان راه اندازی می گردد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان در حوزه تاریخی و گردشگری بسیاری از برندهای جهانی را در خود جای داده که باید برای جهانیان بیان و معرفی گردد.

مشتاق گوهری گفت: راه اندازی تورهای گردشگری برای گروه های مرجع، ایجاد نمایشاگاه های صنایع دستی، برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی و ساماندهی اقامتگاه ها از الویت های پیش روی میراث فرهنگی استان در امسال است.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35993

به "نخستین بازارچه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در زاهدان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین بازارچه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در زاهدان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید