منابع عراقی: نام هشت وزیر پیشنهادی الکاظمی به نهادهای نظارتی ارسال شد

به گزارش مهسان بلاگ، یک منبع نزدیک به مأمور تشکیل کابینه عراق اطلاع داد که مصطفی الکاظمی پس از توافق با فراکسیون های سیاسی، نام هشت نفر از نامزدهای کابینه خود را به نهادهای نظارتی ارسال نموده است.

منابع عراقی: نام هشت وزیر پیشنهادی الکاظمی به نهادهای نظارتی ارسال شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع نزدیک به مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه عراق امروز دوشنبه اطلاع داد که وی، نام شماری از اعضای کابینه خود را به نهادهای نظارتی ارسال نموده است.

این منبع به پایگاه خبری شفق نیوز گفت که الکاظمی پس از توافق با فراکسیون های سیاسی، نام هشت نفر از نامزدهای کابینه خود را به این نهادها ارسال نموده است.

وی شرح داد که هیچ اعتراضی به این هشت نفر وجود نداشته و هدف از ارسال نام آنان، آنالیز صلاحیت شان است تا اینکه معین گردد در پرونده آنان هیچ شک و شبهه و سابقه قضایی وجود ندارد.

منبع مذکور ادامه داد: هشت وزارتخانه ای که نام نامزدهای آنان ارسال شده، همگی خدماتی است و هیچ وزارتخانه حاکمیتی یا وزارت خانه هایی وجود ندارد که در آن، اختلاف سیاسی وجود داشته باشد.

وی نام این افراد را فاش نکرد و گفت تا زمانی که شرایط این افراد توسط نهادهای نظارتی تأیید نگردد، نامی از آنان برده نخواهد شد.

این در حالی است که روزنامه رسمی الصباح عراق امروز دوشنبه طی گزارشی نوشت (+) که شبح شکست همچنان بر سر تشکیل دولت الکاظمی خیمه زده است و این نگرانی وجود دارد که او نیز به سرنوشت محمد توفیق علاوی و عدنان الزرفی دچار گردد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق، الکاظمی را در تاریخ 21 فروردین ماه گذشته، مأمور تشکیل کابینه کرد.

بر اساس قانون اساسی عراق، الکاظمی سی روز مهلت دارد تا بتواند کابینه خود را تشکیل دهد. پیش از وی، عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه بود که پیروز به انجام مأموریت خود نشد.

ص

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46618

به "منابع عراقی: نام هشت وزیر پیشنهادی الکاظمی به نهادهای نظارتی ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع عراقی: نام هشت وزیر پیشنهادی الکاظمی به نهادهای نظارتی ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید