معرفی باشگاه های برگزیده کتابخوانی کودک و نوجوان

به گزارش مهسان بلاگ، در جشن پایانی سومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی، برگزیدگان و شایستگان تقدیر در بخش های باشگاه های کتابخوانی، بهترین فیلم موبایلی، بهترین تسهیل گر و بهترین نامه به نویسندگان معرفی شدند.

معرفی باشگاه های برگزیده کتابخوانی کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، در مراسم پایانی این جشنواره که امروز (سه شنبه، 14 اسفندماه) در پردیس باغ کتاب تهران برگزار گردید، ابراهیم حیدری دبیر سومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی با ارائه گزارشی از فعالیت های این دوره از این جشنواره گفت: 1746 شهر و روستا مشارکت داشتند و 15 هزار باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان با 200 هزار عضو در سراسر کشور تشکیل شده است.

او در بخش دیگری از صحبت هایش به تشریح اهداف جشنواره پرداخت و درباره داوری هم گفت: با توجه به گستردگی کار، بخش عمده ای از آثار در مراکز استان ها آنالیز شدند. آثار برگزیده استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند و آنالیز شدند و برگزیده ها معرفی می شوند.

سپس رقیه ابوطالبی از روستای اشکذر یزد نامه اش را به نویسنده محبوبش خواند. اجرای موسیقی و نمایش توسط بچه ها از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

علی اصغر سیدآبادی نیز با بیان این که 15 هزار باشگاه برای این که در عرصه کتابخوانی کار داوطلبانه انجام دهند اعلام آمادگی کردند، اظهار کرد: این اقدام می تواند الگویی برای کار داوطلبانه در حوزه های مختلف باشد. تنها کار و فعالیت دولت در این زمینه تسهیل گری و برطرف موانع برای رشد کتابخوانی است.

او در ادامه به توضیح درباره فعالیت های کتابخوانی در مهدکودک ها پرداخت و بر اهمیت کتابخوانی در مهدکودک ها تاکید نمود.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در بخشی دیگر از سخنانش به تبیین آسیب های احتمالی فعالیت جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان پرداخت و گفت: باشگاه های کتابخوانی نباید دولتی گردد و دیگر آن که بدل به یک فعالیت نمایشی صرف گردد. همچنین کاهش مشارکت بچه ها از دیگر آسیب های احتمالی است که فعالیت های کتابخوانی را تهدید می نماید.

در این برنامه، سوسن طاقدیس، احمد اکبرپور و علی اصغر سیدآبادی با تنی چند از مخاطب های شان گفت وگو کردند و به پرسش های بچه ها درباره نوشتن، نویسندگی و آثارشان پاسخ دادند.

جایزه برگزیدگان و تقدیرشدگان در بخش های مختلف نیز با حضور نیکنام حسینی پور (مدیرعامل خانه کتاب)، نوش آفرین انصاری (دبیر شورای کتاب کودک)، فریدون عموزاده خلیلی، محسن جوادی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، فرمهر منجزی، علی اصغرسیدآبادی، فرهاد حسن زاده و ابراهیم حیدری اهدا شد.

مریم محمدخانی بیانیه هیات داوران را به نمایندگی از عزت الله الوندی، جعفر توزنده جانی، علی اصغر سیدآبادی، مرجان فولادوند، فرمهر منجزی و اسماعیل یزدان پور خواند.

در جشن پایانی سومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی، احمد اکبرپور و سوسن طاقدیس به عنوان نویسندگان برگزیده کودک و نوجوان معرفی شدند و برگزیدگان و تقدیری های دیگر بخش ها هم به توضیح زیر هستند:

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6439

به "معرفی باشگاه های برگزیده کتابخوانی کودک و نوجوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی باشگاه های برگزیده کتابخوانی کودک و نوجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید