معاملات نفتی پرریسک شد

به گزارش مهسان بلاگ، قیمت های نفت پس از ریزش هفته گذشته، به روند کاهشی خود ادامه داده و داد و ستد معامله گرانی که روی بهبود قیمت ها حساب نموده بودند را پرریسک نموده است.

معاملات نفتی پرریسک شد

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات ماه آینده نفت برنت پنج شنبه گذشته بیش از هفت درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش قیمت روزانه نفت برنت در بیش از سه سال و نیم گذشته بود.

اما معامله گرانی که امیدوار بودند پس از این ریزش سنگین، قیمت ها در کوتاه مدت بهبود پیدا می نماید، ناامید شدند. بهای معاملات آینده نفت روز آدینه 2.3 درصد رشد کرد سپس روز دوشنبه 3.4 درصد کاهش پیدا کرد و همچنان پایین قیمت نهایی روز پنج شنبه معامله می گردد.

تجربه نشان می دهد قیمت ها معمولا در روزهای پس از ریزش سنگین بهبود پیدا می نمایند بنابراین معامله گرانی از یک استراتژی معاملات برای سود بردن استفاده می نمایند اما رشد بهای معاملات در روزهای گذشته اندک و به شدت نامعلوم بوده است.

در شرایط فعلی که پیش بینی می گردد خرید در قیمت پایین سود اندک و ضرر بالا داشته باشد، معاملات پرریسک شده است.

بهای معاملات ماه آینده از سال 1990 به این طرف، در 44 روز از بیش از 7500 روز معامله به میزان هفت درصد یا بیشتر کاهش داشته که شامل ریزش قیمت پنج شنبه گذشته هم می گردد.

بزرگترین کاهش قیمتی که تاکنون روی داده است، افت حدود 35 درصدی قیمت در 17 ژانویه سال 1991 بود که نخستین جنگ خلیج فارس در گرفت. البته این سقوط قیمت غیرمعمول محسوب می گردد و کاهش بزرگ بعدی کمتر از 14 درصد بوده است از این رو در مقایسه های اجرا شده لحاظ نمی گردد.

نگاهی به موارد کاهش هفت درصدی یا بیشتر قیمت نفت نشان می دهد که بهبود قیمت معمولا در روزهای بعد اجرا شده و به طور متوسط قیمت ها حدود 3.5 درصد رشد نموده است.

اکثر موارد رشد قیمت در شش تا هفت روز معامله پس از وقوع ریزش قیمت روی داده و در مدت 10 تا 20 روز ناپدید شده است. در 10 روز اول پس از ریزش قیمت، افزایش قیمت در مقایسه با افت قیمت، بیشتر متداول تر بوده اما حاشیه سود محدود بوده است.

مفسران بازار اغلب افت یک روزه شدید قیمت ها را واکنش بیش از حد و در نتیجه نوسان بیش از حد می دانند. به نظر می رسد اکثر موارد ریزش قیمت در واکنش به اطلاعات جدیدی اجرا شده که اهمیت داشته و تاثیر پایداری روی انتظارات معامله گران داشته اند. این اطلاعات جدید ممکن است درباره فراوری و مصرف و تغییر در قراردادهای معامله گران یا هر دو باشد.

واکنش اولیه قیمت نفت برنت پس از افت شدید در پنج شنبه گذشته با این الگو مطابقت دارد. تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای وضع تعرفه بیشتر روی واردات کالاهای چینی که در اول اوت اعلام شد، تنش های تجاری میان دو قدرت مالی دنیا را تشدید کرد.

بر اساس محاسبات معامله گران، تشدید تنش های تجاری احتمال رکود مالی در آمریکا و سایر نقاط دنیا را تقویت می نماید و افت شدید قیمت ها در پنج شنبه گذشته را شرح می دهد.

بهای معاملات آینده نفت روز آدینه رشد کرد زیرا برحی از معامله گران با انتظار برای بهبود کوتاه مدت قیمت ها، به داد و ستد پرداختند با این حال رشد قیمتی که انتظار می رود کمتر از حد معمول بود.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش چشمگیر قیمت نفت با تغییرات بازده اوراق قرضه دولتی، نرخ های بهره قراردادهای معاملات آینده و قیمت های سهام مطابقت داشت و همگی آنها نشان دادند که احتمال رکود مالی به دلیل تنش های تجاری اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14038

به "معاملات نفتی پرریسک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاملات نفتی پرریسک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید