عملیات سامان دهی و کف سازی راسته بازار تاریخی حاج آقا علی کرمان شروع شد

به گزارش مهسان بلاگ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، گفت: عملیات سامان دهی و کف سازی راسته بازار تاریخی حاج آقاعلی کرمان با مشارکت کسبه این بازار شروع شده و در حال اجرا است.

عملیات سامان دهی و کف سازی راسته بازار تاریخی حاج آقا علی کرمان شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمان، مجتبی شفیعی با بیان اینکه راسته بازار حاج آقاعلی بخشی از مجموعه تاریخی حاج آقا علی کرمان است، اضافه کرد: این مجموعه تاریخی علاوه بر بازار دارای عناصر دیگری همچون کاروانسرا، آب انبار، مسجد و مدرسه است که به همت حاج آقا علی مشهور به زعیم الله در دوره قاجار بنا شده است.

او با اشاره به اینکه این راسته بازار در سال های گذشته در چند فاز مورد مرمت قرار گرفته است، اظهار کرد: در این عملیات مرمتی ستون ها و سقف های این راسته بازار توسط میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شد.

شفیعی با بیان اینکه در یک عملیات جدید مرمتی، سامان دهی و کف سازی راسته بازار حاج آقا علی کرمان شروع شده است، بیان نمود: با توجه به آسیب های فراوان و وضعیت نامطلوب کف این راسته بازار، جلسات متعددی با کسبه بازار انجام گرفت که منجر به شروع عملیات جدید مرمتی در این بازار شد.

او گفت: جذب مشارکت مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی در عملیات ها و پروژه های مرمتی به منظور افزایش حس تعلق آن ها و حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از اهداف و اولویت های میراث فرهنگی است.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15059

به "عملیات سامان دهی و کف سازی راسته بازار تاریخی حاج آقا علی کرمان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات سامان دهی و کف سازی راسته بازار تاریخی حاج آقا علی کرمان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید