طرح احداث سطوح سبز در شهر قم اجرا می شود

به گزارش مهسان بلاگ، عضو هیئت رئیسه شورای شهر قم با اشاره به احیای طرح احداث سطوح سبز در سطح آپارتمان ها و منازل شهر قم گفت: طرح احداث سطوح سبز برای افزایش ملموس سرانه های سبز بدون هیچ گونه عارضه مالی برای شهروندان در قم اجرا می شود.

طرح احداث سطوح سبز در شهر قم اجرا می شود

به گزارش خبرنگاران از قم، حسن طلایی در هفتادوپنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، گفت: باید برای بهبود شرایط و سرانه های سبز شهری تدابیر ویژه تری اندیشیده شود.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز پیش نویس آیین نامه اجرایی طرح احداث سطوح سبز در ساختمان ها و بهینه سازی مصرف آب گفت: از شاخصه های مهم این طرح کنترل آب های سطحی ساختمان و آپارتمان های شهری و مراقبت از پوسته این طرح است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر قم لایحه اخذ مجوز پیش نویس آیین نامه اجرایی طرح احداث سطوح سبز در ساختمان ها و بهینه سازی مصرف آب را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: جزئیات این طرح باید بر مبنای شاخصه نظام مهندسی اجرا شده و بسته های مالی و هزینه ای نیز با موافقت و طبق نظر شورای شهر اجرا شود.

وی با تأکید بر اختیاری بودن طرح اجرای احداث سطوح سبز در شهر قم ابراز کرد: این طرح به هیچ وجه الزام آور نبوده و هزینه ای به شهروندان مترتب نمی کند، این طرح اختیاری بوده و جزئیات مالی و مشوق های لازم بعد از تصویب نهایی در شورای شهر به اطلاع شهروندان می رسد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به مسائل ایجادشده درزمینهٔ مجتمع درمانی هلال احمر قم افزود: با اجرای طرح های توسعه ای شهرداری قم مسائلی جدی برای تردد بیماران به این مرکز درمانی ایجادشده است، اغلب بیماران مراجعه کننده به این مرکز با مسائل جسمی و حرکتی روبه هستند.

طلایی با اشاره به طرح شورای شهر قم برای انتقال این مرکز درمانی به یکی از مناطق محروم و کم تر برخوردار شهری خاطرنشان کرد: برای حل مشکل تردد بیماران و بهسازی این مرکز درمانی پیش بینی های لازم برای خرید و احداث مرکز جدید این مجتمع درمانی در خیابان شهید ستاری منطقه نیروگاه دیده شده است، این منطقه علی رغم بافت جمعیتی سرشاری که دارد ازنظر وجود مراکز درمانی و بهداشتی با فقر روبه رو است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر قم ادامه داد: با تعاملات صورت گرفته بین شورای شهر و جمعیت هلال احمر استان به زودی درمانگاهی شبانه روزی در مساحت مناسب و مجهز به مراکز توان بخشی و واحدهای ضروری دیگر برای رفع بخشی از کمبودهای درمانی منطقه نیروگاه در این بخش از شهر قم احداث می شود.

معاون ترافیک و حمل ونقل شهرداری قم نیز لایحه اخذ مجوز استرداد یک درصد عوارض کسر شده از قرارداد شرکت پارکینگ سازان پارسیان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این پارکینگ هنوز به بهره برداری نرسیده و تجهیزات نصب شده نیز نیازمند اورهال شدن و بازسازی است.

عباس ذاکریان با اشاره به لایحه اخذ مجوز استرداد یک درصد عوارض کسر شده از قرارداد شرکت پارکینگ سازان پارسیان شرح داد: در حال حاضر راه اندازی و یا انتقال تجهیزات موجود در این مجموعه با ابهامات زیادی همراه بوده و هیچ کدام از گزینه های موجود نیز به صرفه نیست.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز استرداد یک درصد عوارض کسر شده از قرارداد شرکت پارکینگ سازان پارسیان افزود: ظرفیت 144 پارک خودرو در این پارکینگ مکانیزه وجود داشته که به دلیل هزینه های زیاد نگهداری بلاتکلیف رهاشده است.

ش

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47054

به "طرح احداث سطوح سبز در شهر قم اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح احداث سطوح سبز در شهر قم اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید