سهمیه 30 نفری مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران برای حضور در لویه جرگه مشورتی صلح

به گزارش مهسان بلاگ، کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان اعلام نمود که سهمیه 30 نفری برای مهاجرین مقیم در ایران در نظر گرفته شده تا نمایندگان مهاجرین نیز از حضور در لویه جرگه مشورتی صلح محروم نشوند.

سهمیه 30 نفری مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران برای حضور در لویه جرگه مشورتی صلح

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در روزهای اخیر کوشش های دولت افغانستان برای گزینش نمایندگانی از سراسر افغانستان به منظور برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح افزایش یافته است.

دولت افغانستان در نظر دارد تا طی دو هفته آینده لویه جرگه مشورتی صلح را با حضور 2500 نماینده از سراسر این کشور در کابل برگزار کند

سیدعلی کاظمی سخنگوی کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح به آوا گفت: سهم 30 نفری برای مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد، برای مهاجرین مقیم در ایران 30 سهم در لویه جرگه مشورتی صلح در نظر گرفته شده است و مهاجرین با برگزاری انتخابات می توانند نمایندگان خود را معین نمایند.

کاظمی اظهار داشت که نمایندگی های سیاسی افغانستان در ایران تنها نقش نظارت نماینده را بر روند انتخابات به عهده دارند و مهاجرین خود باید نمایندگان شان را معین نمایند.

امروز قرار است انتخابات نمایندگان مهاجرین ساکن خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار گردد تا نمایندگان مهاجرین مقیم در این استان برای حضور در لویه جرگه مشورتی صلح گزینش شوند.

همچنین اعتراضاتی نیز به عدم هماهنگی و اطلاع رسانی دیر هنگام نمایندگی های سیاسی افغانستان درباره این روند وجود دارد.

حسین خاوری معاون شورای هماهنگی هیئات مذهبی مهاجرین در مشهد نیز نسبت به عدم مسئولیت پذیری نمایندگی سیاسی افغانستان در اطلاع رسانی و برگزاری انتخابات انتقاد نموده است.

از سوی دیگر، آمارهای ضدو نقیضی از سهمیه مهاجرین مقیم ایران در لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان ارائه شده است.

در حالی که کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح سهمیه مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران را 30 نفر اعلام نموده اما در بخش نامه که از سوی وزارت خارجه افغانستان صادر شده سهمیه مهاجرین مقیم ایران 40 نفر بیان شده است.

.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7930

به "سهمیه 30 نفری مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران برای حضور در لویه جرگه مشورتی صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه 30 نفری مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران برای حضور در لویه جرگه مشورتی صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید