سهامداران به نام نمادهای مشابه در هنگام ثبت سفارش دقت نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر ارتباطات فرابورس ایران از سهامداران تازه وارد درخواست کرد در هنگام ثبت سفارش های خرید و فروش خود در بازار سرمایه دقت لازم را داشته باشند و نماد بعضی اوراق را به جای سهام شرکت ها وارد نکنند.

سهامداران به نام نمادهای مشابه در هنگام ثبت سفارش دقت نمایند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران مبینا بنی اسدی با بیان مطلب بالا گفت: سهامدارانی که به تازگی به بازار سرمایه پیوسته اند در سفارش های خود نام نماد ها را به درستی وارد نمایند چراکه نماد های مشابه زیادی در بازار های بورس و فرابورس وجود دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم آشنایی بعضی از معامله گران برخط با شرکت ها و نماد ها مشکلاتی به وجود آمده است، اظهار کرد: بعضی از شرکت ها علاوه بر سهام اصلی شان، اوراق با درآمد ثابتشان نیز در بازار معامله می گردد که بعضا معامله گران به اشتباه سفارش خرید برای اوراق این شرکت ها ارسال می نمایند و فرابورس ایران مجبور به عدم تایید این معاملات می گردد.

به گفته بنی اسدی نماد هایی مثل حریل1، امید1، کرمان1، لوتوس1 و صبا1 دارای اوراق با درآمد ثابت در نماد های حریل02، امید99، کرمان00، ,لوتوس99 و صبا1401 هستند که بعضی از سهامداران با عدم آگاهی از تفاوت این نماد ها و ماهیت آن ها با تصور اینکه نماد های مشابه همان نماد شرکت اصلی است، سفارشات خود را وارد سامانه معاملاتی می نمایند.

بنی اسدی اضافه کرد: همچنین نماد شستا1 متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بورس تهران خریدوفروش می گردد در حالی که معاملات اوراق اجاره تامین اجتماعی در نماد های شستا001، شستا002، شستا003، شستا004، شستا005، شستا991، شستا992، شستا993 و شستا994 در بازار ابزار های نوین اقتصادی فرابورس انجام می گردد.

مدیر ارتباطات فرابورس ایران یکی دیگر از تشابه های اسمی در نماد سهام و اوراق شرکت ها را مربوط به نماد مبین1 دانست که بعضی از سهامداران آن را با اوراق با درآمد ثابت در نماد های مبین011، مبین012، مبین013، مبین014، مبین015، مبین016 اشتباه می گیرند.

وی در نهایت با تاکید بر اهمیت آموزش، سواد اقتصادی و دانش سرمایه گذاری پیش از ورود افراد به بازار سرمایه توصیه کرد که سرمایه گذاران در ابتدا به طور غیرمستقیم به وسیله صندوق های سرمایه گذاری و یا شرکت های سبدگردان اقدام به سرمایه گذاری نمایند چراکه برخورداری از دانش، اطلاعات و زمان کافی، از پیش احتیاج های اساسی سرمایه گذاری در بورس به شمار می آید.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47994

به "سهامداران به نام نمادهای مشابه در هنگام ثبت سفارش دقت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهامداران به نام نمادهای مشابه در هنگام ثبت سفارش دقت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید