سبک زندگی سالم خطر بازگشت سرطان سینه را کاهش می دهد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دکتر ولفگانگ جانی، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اولم آلمان، در این باره می گوید: هر چقدر سبک زندگی بیمار مبتلا به سرطان سینه سالم تر باشد، روند بهبود بیماری بهتر است.

سبک زندگی سالم خطر بازگشت سرطان سینه را کاهش می دهد

در این مطالعه، تیم تحقیق وضعیت حدود 2300 بیمار مبتلا به سرطان سینه در مرحله اولیه را که تحت درمان با شیمی درمانی قرار گرفته بودند آنالیز کرد. نیمی از این بازماندگان به طورتصادفی تحت مشاوره دوساله زندگی سالم شخصی شده به صورت تلفنی قرار گرفتند. نیمی دیگر (گروه کنترل) مشاوره استاندارد کلی براساس سبک زندگی سالم دریافت کردند.

افراد گروه سبک زندگی شخصی شده در زمینه های نظیر بهبود رژیم غذایی، کاهش مصرف چربی و افزایش تحرک بدنی تحت راهنمایی قرار گرفتند.

یافته ها نشان داد بعد از دو سال، افراد گروه سبک زندگی شخصی شده میانگین حدود یک کیلوگرم وزن کم نموده بودند درحالیکه گروه کنترل به طورمیانگین حدود یک کیلوگرم اضافه وزن پیدا نموده بودند.

اما اختلاف واقعی در مورد عواقب سرطان بود. نرخ زنده ماندن بدون بیماری در بین حدود 1500 بیماری که در گروه سبک زندگی شخصی شده قرار داشتند 35 درصد بیش از بیماران گروه کنترل و 50 درصد بیش از بیمارانی بود که در هیچ گروه قرار نداشتند.

تحقیق قبلی نشان داده است که چاقی و تحریک فیزیکی کم با ریسک بالاتر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است و همچنین ریسک بازگشت بیماری و کاهش میزان زنده ماندن بعد از بیماری را افزایش می دهد.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3520

به "سبک زندگی سالم خطر بازگشت سرطان سینه را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک زندگی سالم خطر بازگشت سرطان سینه را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید