زیبایی زمستانی پارک جنگلی سرچشمه، مناظر بدیع درسفیدی برف

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران - گروه استان ها: در چهارمحال و بختیاری مناطق گردشگری بسیاری وجود دارد که مسافران و گردشگران زیادی در فصول مختلف از آن ها بازدید می کنند و زمانی را در آن ها می گذرانند و از زیبایی های آن لذت می برند.

زیبایی زمستانی پارک جنگلی سرچشمه، مناظر بدیع درسفیدی برف

یکی از مهم ترین مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری که سالانه پذیرای هزاران گردشگر است، پارک جنگلی سرچشمه(استخر) فرخ شهر است که به واسطه جذابیت های بالای گردشگری مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

این پارک جنگلی در پی وجود یک چشمه بزرگ جوشان در منطقه بالای پارک ایجاد شده است که این چشمه در زمان های قدیم یکی از بزرگ ترین چشمه های جوشان این استان به شمار می رفته است.

پارک جنگلی سرچشمه فرخ شهر به واسطه داشتن امکانات و نزدیکی به شهر و نزدیک بودن به مرکز استان و داشتن مناظر طبیعی و گردشگری بسیار زیبا همیشه موردتوجه گردشگران بوده است و در ایام تعطیل در پی ورود گردشگر به یکی از پر مسافرترین مناطق گردشگری استان تبدیل می شود.

پارک سرچشمه فرخشهر با مساحتی بالغ بر 120 هزار مترمربع دارای چشمه ای پر از آب و فضای سبز زیبا و چشم نواز و جنگلی است.

اساس آبادانی و شکل گیری پارک سرچشمه فرخ شهر چشمه ای است که در بالای پارک قرارگرفته است، این چشمه بسیار باارزش که در راستا خود برکت و زیبایی و شکوفا ی ی را به ارمغان می آورد و جاذبه های دل نشینی را به وجود آورده است.

بخشی دیگری از آب چشمه پس از عبور از پارک راستا جوی های شهر را طی می کند و لطافت وسرسبزی را به درختان و گل های سطح شهر هدیه می کند. این پارک یکی از قدیمی ترین پارک ها در استان چهارمحال و بختیاری است و هرساله در فصل بهار و تابستان میزبان ورود خیل مسافران است.

یکی از ویژگی های منحصربه فرد این پارک دارا بودن درختان قدیمی و کهن سال است که زیبایی خاصی به این پارک داده است. این پارک جنگلی به شهر متصل است و به همین خاطر از امنیت بالایی برخوردار است.

در حال حاضر این پارک جنگلی در فصل زمستان جلوه و زیبایی خاصی پیداکرده است که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

زیبایی درختان کهن سال این پارک در کنار سفیدی برف به همراه جوی های آب سرازیر شده در این پارک جلوه طبیعی بسیاری زیبایی ایجاد کرده است. در کنار این زیبایی ها وجود سروصدای کلاغ ها طبیعی راه رفتن در این پارک جنگلی را دل نشین کرده است.

شهرداری فرخ شهر تا به امروز اقدامات قابل توجهی در راستا توسعه و زیباسازی این پارک جنگلی انجام داده است. همچنین به همت مجموعه شهرداری این شهر این پارک جنگلی از مجهزترین امکانات گردشگری در استان برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر فرخ شهر نیز در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: شهر فرخ شهر یکی از مهم ترین شهرهای فرهنگی و تاریخی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

سید عبدالرحیم موسوی گفت: پارک جنگلی سرچشمه فرخ شهر یکی از زیباترین مناطق گردشگری به شمار می رود که هرساله مسافران بسیاری زیادی از استان های خوزستان، اصفهان و شهرهای استان به این منطقه سفر می کنند و از زیبایی های آن برخوردار می شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر فرخ شهر گفت: توسعه و ایجاد امکانات این پارک جنگلی همیشه مدنظر مسئولان این شهر بوده است و شهرداری تا به امروز اقدامات قابل توجهی برای رفاه حال مسافران و گردشگران در این منطقه انجام داده است.

سید عبدالرحیم موسوی اعلام کرد: توسعه فضای سبز و توسعه خدمات زیر بنایی و احداث آب نماها، زیباسازی و... از مهم ترین اقدامات شهرداری در این منطقه بوده است که موجب ورود بیشتر گردشگر و مسافر شده است.

سید عبدالرحیم موسوی ادامه داد: در شهر فرخ شهر جاذبه ها و زیبایی های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که هم اکنون مطالعه این مناطق برای توسعه و ایجاد زیرساخت ها در حال انجام است.

شهردار فرخ شهر در این خصوص به خبرنگاران گفت: پارک جنگلی فرخ شهر یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان به شمار می رود که سالانه پذیرایی سفران و گردشگران بسیاری است.

فرشاد توحید نیا تأکید کرد: شهرداری توانسته در راستا افزایش زیباسازی و بالا بردن کیفیت خدمات گردشگری در این منطقه توریستی اقدامات قابل توجهی انجام بدهد.

وی ادامه داد: ساماندهی میدان اصلی این پارک جنگلی و بهره گیری از معماری بسیار زیبا در احداث میدان از اقدامات این شهرداری طی ماه های گذشته بوده است.

شهردار فرخ شهر گفت: مناسب سازی خیابان های ترددی به این پارک جنگلی و احداث پارکینگ از دیگر موارد است که توسط شهرداری فرخ شهر اجرا شده است.

وی بابیان اینکه پارک جنگلی سرچشمه فرخ شهر یکی از ظرفیتی بزرگ برای این شهر به شمار می رود، ادامه داد: باید زمینه ورود مسافر و گردشگر را به شهر افزایش دهیم تا رونق گردشگری در شهر فرخ شهر ایجاد شود و درآمدها افزایش پیدا کند.

فرشاد توحید نیا اعلام کرد: ارائه خدمات مطلوب و مناسب در این پارک جنگلی رضایت مسافران و گردشگران را در پی داشته است.

باید از ظرفیت جاذبه های گردشگری این منطقه برای توسعه بخش فرخ شهر استفاده کرد

بخشدار فرخ شهر نیز در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: بخش فرخ شهر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که پارک جنگلی سرچشمه از مهم ترین جاذبه های این منطقه به شمار می رود.

فرهاد زمانی دستگردی ادامه داد: گردشگری یکی از مهم ترین حوزه هایی است که موجب توسعه و آبادانی شهرها و روستاها می شود.

وی اعلام کرد: باید از ظرفیت جاذبه های گردشگری این منطقه برای توسعه بخش فرخ شهر استفاده کرد.

این پارک جنگلی در فاصله 15 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در بخش فرخ شهر قرار گرفته است.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37355

به "زیبایی زمستانی پارک جنگلی سرچشمه، مناظر بدیع درسفیدی برف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی زمستانی پارک جنگلی سرچشمه، مناظر بدیع درسفیدی برف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید