رنگ طبیعی غذاها، سرطان را از شما دور می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، متخصصان تغذیه و سلامت در دانشگاه کالیفرنیا تاکید دارند که رنگ های طبیعی موجود در مواد غذایی نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند.

رنگ طبیعی غذاها، سرطان را از شما دور می نماید

به گزارش ایسنا، دکتر دیوید هبر، موسس مرکز تغذیه انسانی در دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده کتاب رژیم غذایی شما چه رنگی است؟ در این باره می گوید: انواع ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدان هایی که از رژیم های غذایی رنگارنگ و طبیعی دریافت می کنید، ابزار مهمی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان هستند.

وی تاکید می کند که شما باید روزانه حداقل یک وعده میوه یا سبزی را از پنج گروه رنگی غذاها، خریداری و میل کنید.

خوراکی های قرمز رنگ دارای لیکوپن هستند. آنتی اکسیدانی که خطر ابتلا به سرطان پروستات، ریه و معده را کاهش می دهد. نباید فراموش کنید که گوجه فرنگی پخته شده و هندوانه دارای بیشترین میزان لیکوپن هستند.

اما آلفا کاروتن و بتاکاروتن موجود در میوه ها و سبزیجاتِ نارنجی را نیز نباید فراموش کرد. آلفا و بتاکاروتن ها، کاروتنوئیدهایی هستند که از سلول های بدن در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت و از ابتلا به سرطان ریه جلوگیری می نمایند. سیب زمینی شیرین، هویج، انبه، کدو تنبل بهترین انتخاب ها در این گروه می توانند باشند.

در این میان، لوتئین، زیگزانتین، کاروتنوئیدهایی هستند که از سلامت چشم ها مراقبت می نمایند و خطر ابتلا به سرطان های پوست، سینه و روده را کاهش می دهند. این کاروتنوئیدها در میوه ها و سبزیجات زرد/سبز مانند آووکادو، فلفل سبز یا زرد، ذرت، سبزی خردل، کیوی، لوبیا سبز و کدو سبز یافت می شوند.

علاوه بر این، سولفورافان موجود در سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم و ... نه تنها منجر به بهبود سلامت قلب می گردد، بلکه خطر ابتلا به سرطان کبد را نیز کاهش می دهد و رشد اولیه تومور در کبد را مهار می کند.

به گزارش دویچه وله، در نهایت نیز رنگ بنفش است. آنتوسیانین های موجود در سبزیجات بنفش مانند زغال اخته، گیلاس، بادمجان، انگورقرمز و ... از اتصال سلول های سرطان زا به DNA، جلوگیری می نمایند و خطر ابتلا به بعضی سرطان های گوارشی را کاهش می دهند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18347

به "رنگ طبیعی غذاها، سرطان را از شما دور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ طبیعی غذاها، سرطان را از شما دور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید