راه آهن سراسری سیبری، طولانی ترین شبکه راه آهن دنیا

به گزارش مهسان بلاگ، کسانی که به روسیه سفر نموده اند به خوبی می دانند که این کشور، مجموعه شگفتی از کاخ های با شکوه، آثار به جا مانده از دوران اتحاد جماهیر شوروی و شهرهای زیبا و مشهور است. بنابراین معمولا برای گردشگران بسیار سخت است که شهری را برای دیدن انتخاب نمایند. البته مسکو یکی از مقاصد اصلی گردشگرانی است که روسیه را برای سفر و گذراندن تعطیلات انتخاب می نمایند. سفر به مسکو، شهری بی نظیر با کاخ معروف کرملین (Kremlin) و میدان سرخ افسانه ای اش، تجربه منحصر به فردی را برای شما رقم خواهد زد. یکی دیگر از جالب ترین جاذبه های گردشگری مسکو، راه آهن سراسری سیبری است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با طولانی ترین شبکه راه آهن دنیا، آشنا شویم.

راه آهن سراسری سیبری، طولانی ترین شبکه راه آهن دنیا

این خط آهن، راستا ایده آلی برای کسانی است که دوست دارند با قطار دور اوراسیا بگردند. چرا که این سفر تقریبا یک هفته به طول خواهد انجامید. پاداش این سفر شگفت انگیز، دیدن نزدیک به هشتاد شهر کوچک و بزرگ است که از میان تماشایی ترین آنها می توان یکاترینبورگ (Ekaterinburg)، اولان اوده (Ulan Ude) و ایرکوتسک (Irkutsk) را نام برد. همچنین در طول راستاتان رود ولگا (Volga)، رشته کوه اورال (Ural)، استپ بارابا (Baraba) با آن ابرهای شگفت انگیز، رود ینی سئی (Yenisei)، کوه های Barguzinsky، جنگل های سیبری، رشته کوه Khekhtsir ، دریاچه شگفت انگیز بایکال که قدیمی ترین و عمیق ترین منبع آب شیرین جهان است، پیش روی چشمان شما خود نمایی می نمایند. ایده ساخت این راه آهن ابتدا توسط تزار الکساندر دوم که تصمیم داشت سامان بخشیدن به مناطق کم جمعیت را ممکن سازد، مطرح شد. راه آهن سراسری سیبری بین سال های 1891 و 1916 ساخته شده و از مسکو تا ولادی وستوک (Vladivostok) در اقیانوس آرام گسترش یافته است و دو قاره و ده منطقه زمانی را در بر می گیرد. این خط آهن، سه کشور بزرگ جهان یعنی روسیه، مغولستان و چین را پیوند می دهد. راه آهن سراسری سیبری که روسی ها غالبا آن را ترنس - سیب می نامند، طولانی ترین و مشهورترین خط آهن جهان است که سالانه بیش از ده ها هزار مسافر را جا به جا می نماید. در بیشتر از 9200 کیلومتر از این خط آهن، چشم انداز های متنوع و چشم گیری را مشاهده نموده، با فرهنگ ها و ملت های گوناگون آشنا شده و در نهایت، سفر لذت بخشی را با قطار تجربه خواهید کرد. امروزه قطارهای این راستا کاملا امن، مطمئن و راحت هستند و تمامی امکانات لازم را برای آسایش و راحتی شما در اختیارتان می گذارند. از غذاها و امکانات بی نظیر گرفته تا دیدن چشم اندازها و مناظر زیبای اطراف، همه و همه دست به دست هم می دهند تا بهترین سفر شما را رقم بزنند. معروف ترین قطار این خط آهن روسیا نام دارد. بیشتر مسافران، سفرشان را از مسکو آغاز نموده و به سمت شرق می فرایند. پس از رسیدن به ایرکوتسک، راستا راه آهن، سه شاخه می گردد:

  • راستا راه آهن سراسری سیبری: مسکو - ولادی وستوک
  • راستا راه آهن سراسری مغولستان: مسکو - اولان باتور - پکن
  • راستا راه آهن سراسری منچوری: مسکو - پکن
طی کردن هر سه راستا، در صورتی که بدون توقف به آن ادامه دهید، شش الی هفت روز طول می کشد و تجربیات منحصر به فردی که در این سفر یک هفته ای به دست خواهید آورد، خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهند زد. بسته به اینکه کدام راستا را انتخاب کنید، می توانید از دیدن مناظر شگفت آوری مانند دیوار بزرگ چین و بیابان گبی، پنجمین بیابان بزرگ جهان لذت ببرید. همچنین در توقف گاه های بین راه، فروشگاه ها، گالری ها، کافه ها و رستوران های متعددی وجود دارند که در آنجا می توانید خرید کنید و طعم آشپزی های متنوع و نوشیدنی های محلی را بچشید. به تمامی مسافران این راستا، کوپه یا تختخواب اختصاصی داده می گردد. تورهای اختصاصی راه آهن سراسری سیبری نیز وجود دارند که مسافران شخصی، زوج های جوان و گروه های متفرقه می توانند بنا به سلیقه و انتخاب خودشان از آنها استفاده نمایند.
آیا می دانستید؟
قبل از اینکه راه آهن سراسری سیبری ساخته گردد، سریع ترین راه برای سفر بین شهر های سن پترزبورگ و ولادی وستوک، عبور از اقیانوس اطلس، سفر زمینی در آمریکای شمالی و سپس عبور از اقیانوس آرام بوده است. خط آهن سراسری سیبری از 16 رود بزرگ عبور می نماید. یکی از بزرگ ترین پل ها در این راستا 2612 متر ارتفاع دارد و روی رود آمور (Amur) ساخته شده است. بلندترین تونل این راستا از 8140 کیلومتری آن آغاز می گردد و دو کیلومتر طول دارد. در 5311 کیلومتری راستا خود، ساختمانی منحصر به فرد و مرمرین با نام Sludyanka را مشاهده خواهید کرد. تک تک لحظات این سفر لذت بخش، در دفتر خاطرات زندگیتان ثبت خواهد شد. علاوه بر مناظر و چشم انداز های شگفت انگیزی که بیرون از قطار از مقابل دیدگان شما می گذرند، تجربه ای منحصر به فرد در زندگی داخل قطار انتظارتان را می کشد. منبع: Travel Vivi

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: کجارو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35315

به "راه آهن سراسری سیبری، طولانی ترین شبکه راه آهن دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن سراسری سیبری، طولانی ترین شبکه راه آهن دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید