راه حل های قطع چرخه انتقال کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، در گفت و گوی رئیس مجلس با استانداران خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی، خوزستان و مجمع خیرین قم، راه چاره های قطع چرخه انتقال کرونا آنالیز شد.

راه حل های قطع چرخه انتقال کرونا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با استانداران مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، خوزستان و نیز در مصاحبه با مسئولان مجمع خیرین استان قم، ضمن پیگیری اقدامات انجام شده و احتیاجمندی های هر بخش برای مقابله با کرونا، توصیه های لازم را برای قطع چرخه انتقال این ویروس ارائه کرد.

لاریجانی در مصاحبه با احمد حسین زادگان، استاندار مازندران، ضمن آنالیز شرایط مقابله و افزایش میزان درگیری این استان با کرونا که به دلیل حجم سفر ها اتفاق افتاده است، از هموطنانی که با توجه به خطر شیوع بیماری از سفر به مناطق شاقتصادی کشور صرفنظر نموده اند، قدردانی کرد و گفت: کاهش سفرها، از بار شیوع کرونا در مازندران می کاهد، اما هنوز نتیجه مطلوب در این باره حاصل نشده و احتیاجمند توجه بیشتر و جلب همکاری مردم هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین توصیه هایی برای جلب مشارکت عمومی و مدیریت کاهش سفر به مازندران به استاندار این استان ارائه کرد.

لاریجانی در تماس تلفنی جداگانه با علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی نیز، پس از دریافت گزارش استاندار از اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا در مشهد سیر صعودی دارد و از این جهت احتیاج است که مردم از سفر به این شهر مقدس برای حضور در هنگام تحویل سال و ایام تعطیلات نوروز پرهیز نمایند تا گسترش این ویروس در استان خراسان رضوی تحت کنترل در آید.

رییس مجلس شورای اسلامی، همچنین از پیگیری منابع اقتصادی و امکانات مادی مورد احتیاج استان خراسان رضوی در سطح ملی اطلاع داد.

ربیس نهاد قانونگذاری کشور همچنین در تماس تلفنی دیگری با محمد رضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، ضمن اشاره به شرایط مطلوبتر این استان از حیث میزان در گیری با کرونا در مقایسه با بعضی دیگر از مناطق کشور گفت: علی رغم شرایط موجود، کنترل سفر ها به این منطقه و دیگر اقدامات پیشگیرانه را باید همچنان با حساسیت دنبال کرد؛ چرا که انجام سفر های نوروزی مخاطره آمیز بوده و می تواند میزان درگیری و آلودگی را در این استان گسترش دهد.

ریس قوه مقننه افزون بر این در تماس تلفنی با غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز ضمن استماع گزارش احتیاجمندی ها و اقدامات مسئولان این استان، با اشاره به افزایش شیب ابتلا به کرونا از 20 اسفند در خوزستان، تدابیر لازم جهت کاهش رفت و آمد برای حفظ سلامت مردم را اولویت مدیریت استان دانست و گفت: ضروری است فعالیت کلیه اقامتگاه ها و مراکز پذیرش مسافر در در این استان به حالت تعلیق در اید و با آگاهی بخشیدن به مردم از تردد ها و اجتماعات کاسته شود تا چرخه انتقال کرونا متوقف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس در جلسه ای با مجمع خیرین استان قم که به صورت کنفرانس تلفنی برگزار گردید، با اشاره به فعالیت های خیرین و نیکوکاران شهر مقدس قم و آثار ارزنده این فعالیت ها در مقابله با کرونا گفت: شرایط قم از حیث درگیری با کرونا، بهتر از گذشته است، اما همچنان به مراقبت و مقابله جدی با این بیماری احتیاج دارد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، تجربه مجمع خیرین قم در مبارزه با کرونا را موثر و قابل اجرا در دیگر مناطق کشور خواند و اضافه نمود:خیرین قم تا کنون گام های خوبی در مقابله با گسترش بحران برداشته اند که جای تشکر دارد.

لاریجانی در خاتمه با اشاره به لزوم مراقبت و پذیرایی از بیماران بهبودیافته پس از ترخیص، خواهان مشارکت در ایجاد امکانات لازم برای این منظور شد.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40279

به "راه حل های قطع چرخه انتقال کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل های قطع چرخه انتقال کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید