راهنمای جامع سفر به روستای شاهاندشت و مرتفع ترین آبشار مازندران

به گزارش مهسان بلاگ، در این از معرفی مکان های دیدنی شمال درباره روستای شاهاندشت آمل که مرتفع ترین آبشار استان مازندران در آن قرار گرفته است سخن خواهیم گفت . پس در ادامه با مجله سفر و گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره این روستا و آبشار آن بدانید.

راهنمای جامع سفر به روستای شاهاندشت و مرتفع ترین آبشار مازندران

امروزه اکثر مردم برای فرار از گرمای تابستان به شمال ایران سفر می نماید که خیلی شلوغ است اما دارای مکان های دیدنی و سرسبز و جنگل های سرسبز و دریا است و همچنین دارای دیدنی های طبیعی زیاد می باشد .از جمله شهرهای دیدنی شمال ایران که طرافداران زیادی دارند شامل : رشت ، ماسال و ماسوله , بابلسر و ساری , رامسر و … است. مدت ها شهرهای شمالی کشور مقصد اصلی گردشگری ما ایرانی ها بود ه است ، اما این روزها کم کم مردم ما با زیبایی های مناطق دیگر کشور هم آشنا شده اند و شهرهایی متفاوت را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می نمایند.اگر میخواهید برای تابستان خود یک مکان دیدنی و بی نظیر انتخاب کنید بهتر است با ما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با روستای شاهاندشت آمل و مرتفع ترین ترین آبشار آن آشنا شوید.

روستای شاهاندشت کجاست ؟

این روستای زیبا که دارای قدمت تاریخی حدود 3500 ساله است و از لحاظ گردشگری و جذب توریسم یکی از مناطق گردشگری شمال ایران محسوب می شود در استان مازندارن از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل که در فاصله 73 کیلومتری از این شهر واقع شده است که موقعیت جغرافیایی آن را میتوانید برروی نقشه زیر مشاهده کنید

این روستا دارای 4 اثر تاریخی و ثبت شده در آثار ملی است که سالانه گردشگران زیادی را به این روستا جذب می نماید از معروفترین آثار دیدنی و طبیعی این روستا می توان به آبشار شاهاندشت اشاره کرد که بلندترین آبشار در استان مازندارن نیز به شمار می رود (این آبشار در روستای شاهاندشت واقع در کیلومتر 96 جاده هراز(در 65 کیلومتری شهر آمل) بخش امیری واقع شده است و از سمت جاده نسبت به آن دید وجود دارد. این آبشار پرآب، دائمی و عظیم، درجانب جنوبی جاده و رودخانه هراز باشکوهی وصف ناپذیر خودنمائی می نماید. این آبشار که دارای سه آبشار متعدد است در مجموعه ارتفاعی 180 متری دارد.) .

آثار بعدی این روستا تکیه شاهاندشت است سومین آثار برج شاهاندشت که قدمت آن به پیش از اسلام بر میشود و چهارمین آثار این روستا قلعه ملک بهمن است که قدمت تاریخی آنهم به پیش از اسلام برمی شود این قلعه متعلق به حکام پادوسبانیان است که به رویان، نور، کجور و رستمدار حکومت داشت اند. بنای قلعه بر روی صخره ای حدود220متر بالاتر از سطح اراضی شاهاندشت از لاشه سنگ های بزرگ و کوچک و ملات گچ و ساروج ساخته شده که به صورت طبقه طبقه و شامل اتاق ها و قسمت های مختلف ساختمانی است.

علت نام گذاری این روستا همانطور که از نامش پیداست سکونت گاه قدیمی شاهان بوده است . امروز با گسترش توریسم تورهای چند روزه ای برای بازدید از این روستا و جاذبه های آن برگزار می شود که به راحتی میتوانید آنها رزرو کنید و به روستای شاهاندشت سر بزنید . در مقالات دیگر بطور مفصل درباره جاذبه های گردشگری این روستا شرح داده ایم

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: تاپ تراول
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13286

به "راهنمای جامع سفر به روستای شاهاندشت و مرتفع ترین آبشار مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به روستای شاهاندشت و مرتفع ترین آبشار مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید