دانشمندان راهی برای رشد مجدد دندان ها پیدا نموده اند

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: همزمان با افزایش سن، موضوعی که بسیاری از ما با آن رو به رو می شویم خراب شدن و از دست دادن دندان هایمان است. بیشتر از یک چهارم بزرگسالان تمام دندان هایشان را تا سن 74 سالگی از دست می دهند. در حالی که ایمپلنت شیوه ای است که می تواند چاره ای برای این مشکل باشد، ولی همچنین می تواند واقعا آزاردهنده باشد، مخصوصا اینکه سازگاری آن ها با دهان با افزایش سن کاهش می یابد. با این حال، یک تکنیک جدید ممکن است به افراد یاری کند تا دندان های تازه و جدیدی را فقط در 9 هفته با استفاده از سلول های بنیادی خودشان، رشد دهند.

دانشمندان راهی برای رشد مجدد دندان ها پیدا نموده اند

ما در خبرنگاران همواره از کوشش برای پیشرفت در علوم پزشکی و بهداشت که ممکن است روزی به ما یاری کند، استقبال می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این شیوه درمانی جدید بپردازیم.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک امیدوارند که بتوانند با استفاده از سلول های بنیادی یک فرد، دندان هایی واقعی و طبیعی را رشد دهند. علاوه بر این، دندان های جدید در جای خالی دندان های قبلی رشد می نمایند و همراه و متصل به بافت مینای دهان خواهند بود. این محققان قبلا ثابت نموده اند که می توانند دندان هایی طبیعی را رشد دهند، هر چند که تا کنون نمونه های انسانی ایجاد نشده است.

مطابق با تحقیقات مجله دندانپزکی، محققان آزمایشاتی را بر روی 22 موش آزمایشگاهی انجام داده اند. بعد از رشد عوامل دندانی در دهان موش ها، مواد استخوانی جدید تجدید شدند و در مدت زمان 9 هفته، یک بافت دندانی کامل را ایجاد کردند. به گفته محققان، این اولین بار است که ساختار های دندان مانند در یک موجود زنده ایجاد شده است.

اگر توانایی انجام این درمان در انسان ها تایید و اثبات گردد، مزایای متنوع و فراوانی را به همراه خواهد داشت. به خاطر اینکه این دندان ها در دهان و جای دندان های قبلی رشد داده می شوند، به کشت و رشد سلول ها در محیط آزمایشگاهی و ایجاد یک محیط شبیه سازی شده بیرونی برای رشد این دندان ها، احتیاجی نیست. به همین علت محققان امیدوارند که این روش، راهکاری ارزان برای بیمارانی باشد که توانایی پرداخت هزینه های سنگین ایمپلنت های دندانی را ندارند. علاوه بر این، چون که این دندان ها در دهان رشد می نمایند، زمان ریکاوری و درمان کمتر خواهد بود.

با این حال در زمان حاضر، ایمپلنت ها نزدیکترین راهکار برای جایگزینی دندان های از دست رفته اند. متاسفانه ایمپلنت می تواند دردآور باشد و به پروسه درمانی طولانی احتیاج دارد و با افزایش سن تطابق پذیری آن ها با دهان کاهش می یابد، که می تواند موجب جدا شدن ایمپلت از لثه و دهان گردد. اما گفته می گردد که به زودی می توان شاهد این روش درمانی جدید بود. حتی هم اکنون دانشگاه کلمبیا برای این فناوری جدید پرونده های ثبت اختراع را ارائه نموده است و همچنین به دنبال راه هایی برای ایجاد قابلیت تجاری سازی این فرآیند درمانی است.

آیا فکر می کنید این روش جدید می تواند درمانی برای این مشکل فراگیر باشد؟ می توانید نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: BrightSide

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: برترین ها
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10587

به "دانشمندان راهی برای رشد مجدد دندان ها پیدا نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان راهی برای رشد مجدد دندان ها پیدا نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید