خبرگزاری آلمان: روسیه به تقویت احزاب اروپاستیز یاری می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، تهران-خبرنگاران- خبرگزاری آلمان با استناد به یک گزارش امنیتی اروپا نوشت: روسیه کوشش می نماید در آستانه انتخابات ماه مه (اردیبهشت) مجلس اروپا به تقویت احزاب اروپا ستیز یاری کند.

خبرگزاری آلمان: روسیه به تقویت احزاب اروپاستیز یاری می نماید

خبرگزاری آلمان (د پ آ) در گزارشی در این زمینه نوشت: دستگاه های امنیتی اتحادیه اروپا به کوشش های روسیه برای دخالت در انتخابات مجلس اروپا اشاره نموده اند.

بر اساس این گزارش، کوشش های روسیه افزایش حمایت از احزابی را هدف قرار می دهد که اروپا ستیز هستند یا دوست روسیه محسوب می شوند. کوشش روسیه همچنین شامل زیر سوال بردن مجلس اروپا به منظور کاهش مشارکت رای دهندگان است.

این کوشش ها در وهله نخست رای دهندگان جوان در رسانه های اجتماعی و رسانه های تحت حمایت دولت ها را هدف قرار می دهد.

انتخابات مجلس اروپا 23 تا 26 مه (2 تا 5 خرداد) برگزار می گردد و شهروندانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مشخص نمایندگان جهت عضویت در این نهاد قانونی اروپایی انتخاب می شوند. تحلیلگران، درباره افزایش احتاقتصادی تعداد کرسی های احزاب پوپولیست راست افراطی در این انتخابات هشدار داده اند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای خطاب به خبرگزاری آلمان، دخالت در انتخابات مجلس اروپا را رد نموده و گفته است که قصد ندارد چنین دخالتی را در سایر انتخابات ها داشته باشد.

تارنمای دویچه وله در گزارشی در همین زمینه نوشت: روسیه به عنوان همسایه شرقی اتحادیه اروپا در دخالت در انتخابات کشورهای خارجی سابقه دارد.

نتایج تحقیقات دستگاه های اطلاعاتی آمریکا نشان داد که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 دخالت نموده است و کوشش نموده آرا را به نفع پیروزی ترامپ در این انتخابات تغییر دهد.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه نیز، مارین لوپن نامزد پوپولیست راست گرا و هوادار روسیه حمایت های اقتصادی این کشور را دریافت کرد.

مقامات عالی رتبه امنیتی به خبرگزاری آلمان گفته اند که اقدامات روسیه در آستانه انتخابات سال جاری اتحادیه اروپا غیرمشهودتر از کوشش های قبلی مداخله جویانه این کشور بوده است.

مقامات مذکور گفتند اخراج بیش از 150 نفر از کارمندان سفارتخانه های روسیه در اتحادیه اروپا و آمریکا در سال 2018 می تواند شبکه جاسوسی مسکو را تضعیف نموده و توان این کشور را برای اقدامات مداخله جویانه کاهش داده باشد.

دویچه وله اضافه کرد: با این حال دستگاه های امنیتی بدرستی نمی دانند که چه کسی در پشت پرده چنین دخالت هایی در انتخابات نقش دارد. به گفته مقام های امنیتی، گروه های مختلف روسی با همکاری نسبتا اندکی چنین در چنین کوشش هایی نقش دارند.

اروپام**9158 ** 1546

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8055

به "خبرگزاری آلمان: روسیه به تقویت احزاب اروپاستیز یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرگزاری آلمان: روسیه به تقویت احزاب اروپاستیز یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید