جزییات فروش سهام باقی مانده دولت در 5 بانک و بیمه

به گزارش مهسان بلاگ، وزارت امور مالی و دارایی به وسیله این واگذاری، به نمایندگی از دولت، به جامانده سهام خود در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه های البرز و اتکایی امین را واگذار خواهد نمود

جزییات فروش سهام باقی مانده دولت در 5 بانک و بیمه

به گزارش ایرنا، این وزارتخانه در اطلاعیه ای فراخوان واگذاری پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) واسطه گری اقتصادی یکم را منتشر کرد.

این واگذاری به وسیله پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) واسطه گری اقتصادی یکم انجام خواهد شد و فرصت بی نظیری برای ورود آحاد جامعه به سرمایه گذاری در سهام شرکت های معتبری است که دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار، قصد انجام آن را دارد.

سقف خرید 2 میلیون تومانی

بر اساس این اطلاعیه، ویژگی شاخص این واگذاری، بهره مندی کلیه ایرانیان، از تخفیف 20 درصدی است. سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، 20 میلیون ریال (دو میلیون تومان) مشخص شده است. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

قیمت سهام تشکیل دهنده واحد های سرمایه گذاری صندوق در روز آغاز پذیره نویسی، متوسط قیمت سهام در 30 روز گذشته (منتهی به انتشار این آگهی) با احتساب 20 درصد تخفیف بند (1) (که 5 واحد درصد از آن به عنوان دارایی سرمایه گذاران و به منظور انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد) است.

پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری موضوع این دستورالعمل صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی نمی توانند در پذیره نویسی شرکت نمایند و استفاده از حساب آن ها برای پرداخت وجوه امکان پذیر نیست.

مهلت پذیره نویسی

آغاز پذیره نویسی از 14 اردیبهشت است که تا 31 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

پذیره نویسی واحد های این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) به وسیله کارگزاری های بورس و سامانه های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، به وسیله درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب صورت می پذیرد.

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنان جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک ها و کارگزاری ها جداً پرهیز نموده و پذیره نویسی را به وسیله مراجعه غیرحضوری به کارگزاری ها و سامانه های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری بانک ها انجام دهند.

متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک های منتخب می توانند به وسیله مراجعه به درگاه های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک های مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد احتیاج، نسبت به پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری مزبور اقدام نمایند.

چنانچه متقاضی به درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه نمایند، بانک ها مکلف به پذیرش وی و دریافت اطلاعات مطابق بند (8) این دستورالعمل هستند.

اطلاعات مورد احتیاج برای پذیره نویسی، اقلامی از جمله نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی و شماره تلفن همراه است.

داشتن کد بورسی الزامی نیست

داشتن کد بورسی برای پذیره نویسی الزامی نیست. اما متقاضیان برای انجام معامله این واحد ها که از2 ماه به بعد از تخصیص امکان پذیر است، می توانند به تدریج طی ماه های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی مطابق رویه های شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام نمایند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47008

به "جزییات فروش سهام باقی مانده دولت در 5 بانک و بیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات فروش سهام باقی مانده دولت در 5 بانک و بیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید